Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

onsdag 4 mars 2009

Peace in the middle of the week

En reproduktion av en av Leonardo da Vincis vackra teckningar, några ljus och ett glaskors från Normandie - det blev ett stilleben som skänker lite lugn och ro så här mitt i veckan.

A reproduction of one of Leonardo da Vinci's beautiful drawings, some candles and a glass cross from Normandy - together they make a still life which gives a little peace in the middle of the week.

20 kommentarer:

Vårt liv i norr sa...

Det var verkligen ett rofyllt stilleben du gjort =)

kram

Lusthuset sa...

Så vackert. Ja lite ro kan man behöva då coh då. Skönt att titta på en så vacker bild. Ha en skön kväll. Kram!

Italian Girl in Georgia ~ Suzanne MacCrone sa...

Indeed. It's a lovely photograph Poppins.

Tingeltangel sa...

Vilken otroligt vacker och stämningsfylld bild du skapat. Så vackert.

Viola sa...

VIlet underbart stilleben du arrangerat verkligen rofyllt och vackert, ha en bra dag, KRAM

rosenskära sa...

Du är en mästare på stilleben Poppins! Glaskorset är to die for...

Tack för hinten om Vita Sackville-West! Hittade en fantastisk bok på biblioteket av Tony Lord "Trädgården på Sissinghurst"! Fanns en de att läsa om deras liv också.

Ha en skön torsdag,

Lena

Elisa Day sa...

Vackert!

Merja sa...

Så rofullt och fint!

Annalunda sa...

Hej kära vän!

Mycket mycket vackert...meditativt... Vad roligt att Guldkanten skriver om dig och dina vackra bilder!

Kram Annie

Karin A sa...

Hej vännen, din bild är underbar! :) Läste just Maris fina inlägg och bla dig. Dina bilder är underbara och du är värd all uppmärksamhet. Ha en skön torsdagskväll! Kram Karin

Guldkant På Livet sa...

Ett rofyllt arrangemang och bild... läckra blå pärlhyacinter nedan och ett sånt vackert halsband från Signes Vind! Mari.

Annalunda sa...

Självklart!

PS: Planerar du för några nya rosor???

Annie igen

Mamma C sa...

Hejsan, det var ett tag sedan jag tittade in hos dig. Vilket vackert stilleben du gjort.
Kram mamma C

Hjärtat Mitt sa...

Njutningsfullt, tycker jag.

Kram Mari i Marieholm

Trolda sa...

Riktigt fint! Jag tycker också mycket om Leonardo´s teckningar/målningar. Skönt med stilla eftertanke och kontemplation emellanåt...

Trolda - Godmorgon och kram =D

Annika Christensen sa...

Tack för det min vän.
Underbart att se precis innan man skall gå till jobbet.
Skall fota krukväxter idag och packa bilen med krukor och växter så jag behövde lite lugn inspiration.
Tack för det
Annika

Designe sa...

Vackert! Nu var det längesen jag kikade in här!...som tur var så påminde mig Guldkants-Mari :) Såå vackra bilder du säljer som vykort och tavlor! Va roligt att du säljer!
Ha en trevlig helg! Kram :)

Lily of the valley sa...

En ljuvlig reproduktion som ger en lign och ro! det kan man behöva hela veckan ;-)
Kram Lily

lifeblog sa...

Kom till dig via Guldkant ..., vilka underbara bilder! Vacker blogg! (Och så hade Vårt liv i norr kommenterat och så hittade jag ännu en fin blogg, så är det hela tiden ...)
Har du S3-kameran fortfarande? Jag har en S2 men tänker byta upp mig rejält till en
Canon powershot SX 1 IS ....vill ej ha systemkamera, det är för mkt att släpa på ! Ha det gott!

Moderncountry sa...

Hei poppins!

Bare jeg som smyger rundt og beundrer vakre arrangementer og nyter interessante tekster. Fikk så lyst til å høre hvordan det stod til og fortelle at jeg beundret dine fine bilder inne hos Mari Guldkant. Helt underbara var dem! Ja som alltid da :)

Håper morgen dagen blir en virkelig fin dag!!

God klem
Aina