Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

tisdag 7 april 2009

Eggs, eggs, eggs

På onsdag ska vi ha påsklunch på jobbet i form av knytkalas. Jag ska stå för ägg och påskgodis så ikväll har jag kokat och färgat ägg. Chokladäggen fick jag provsmaka förstås... och de var helt OK! :)

De kokta äggen har jag färgat med vanlig äggfärg - jag tycker det är kul att prova mig fram till nya kulörer genom att doppa dem hejvilt i olika färgbad om vart annat.

Ni som undrade över hur jag dekorerade äggen i förra inlägget - ja, det är decoupage! Och lite, lite bladsilver.

Det här blev ett inlägg med endast ägg i olika format och kulörer. Ett äggstra påskigt inlägg, alltså!

On Wednesday we will have Easter lunch at work - a Dutch Treat. My contribution will be eggs and Easter candy so I had to boil and coulor eggs tonight. The chocolate eggs I hade to taste of course... and they were alright. :)

The boiled egg are coloured with ordinary egg colours but I like to try new shades by dipping them in different colours to see what they will look like.

If you were wondering how I decorated my eggs in the last post - yes, it was decoupage! And a bit of silver.

This post turned out to be only about eggs, all different in shape and shade. In other words, a very eggstra Easter post.

12 kommentarer:

Trolda sa...

Åh så underbart det ser ut!!! Härliga kulörer och så CHOKLAD...;-) klart du måste PROVA!!! ;-) Ha en ÄGGSTRA härlig dag så! =D

trolda - kramar =D

Lusthuset sa...

Härliga färger på äggen. Det blir nog ett trevligt kalas. Jag såg ett gäng riktiga levande påskkycklingar i ett skyltfönster igår och de var så ljuvliga så hjärtat bara smälte......man tänker längtst inne tanken att jag skall ALDRIG äta kyckling, men det håller oftast inte i längden. Ha en bra dag. Kramar!!

Randi sa...

Helt underbart! Visst har vi längtat efter vårliga färger och det är så skönt att nu få frossa ordentligt!!!
Önskar dig en skön och glad påsk!
Kram Randi

Lily of the valley sa...

Härliga färger på äggen! Jag hade inte haft några som helst problem med att avstå från att smaka chokladäggen ;-))))))))
Dina decopageägg i förra inlägget är underbara!!!!! Kanske något för Poppins Grden 4 sale!?
Jag önskar dig en Glad Påsk vännen :D
Kanske ses vi i morgonkväll ;-)
Kram Lily

Such a Wondrous Place this Faery Space sa...

Ahh.. wonderful photos! Such colors! Blessings to you from Amy

Mamma C sa...

Vilken härlig färg du fick till på dom. Jag norpar ett chokladägg.
Kram Mamma C

Monica/Moa sa...

Vilka vackra färger du fick till himla läckert och de gör säkert succé.. =). Ha det så jätteskönt och ha en mysig och bra Påsk..
Kramiz /Monica

Guldkant På Livet sa...

Så snygga äggen blev med äggfärg och urfina foton som vanligt!!

En riktigt GLAD PÅSK önskar jag dig Fru Poppins! Mari.

Växthusmadam sa...

Så fina dina ägg blev, nu blev jag också sugen på att färga ägg! Kanske ska göras idag eftersom vädret är lite tråkigt idag..... Resten av helgen ser ju ut som om det kommer att bli kanonväder - måste nog köpa lite chokladägg idag också så att jag kan njuta av dem i under trädgårdsarbetet när trädgården ska få vårens ansiktslyftning!
Ha en riktigt skön påskhelg!
Växthusmadam

Karin A sa...

Det låter himla trevligt! Vackra ägg i milda härliga färger. Önskar dig en riktigt glad och god Påsk!

Kramar Karin

Hanneles påskparadis sa...

Glad påsk!

Britt sa...

Så roligt med påsk middag och vilka vackra ägg både här och i förra inlägget. Glad påsk //Britt