Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

torsdag 9 april 2009

Happy Easter, says Poppins

Äntligen är påskledigheten här! Fyra lediga dagar och det verkar som det vackra vädret kommer att hålla i sig. Det innebär trädgårdsarbete men vi ska också hinna med släktmiddag och konstrunda (som alltid äger rum kring påsk). Och på påskdagen måste vi hinna titta på cykeltävlingen Paris-Roubaix som visas på dansk TV. Tävlingen kallas också för Helvetet i Flandern eftersom den går över dåliga klapperstensvägar fyllda med lera och damm.

Jag önskar alla en riktig glad påsk!
At last Easter holiday is here! Four days free from work and the lovely weather seems to be here to stay. It means gardening but we will also have the time for a family dinner and visiting the Artists' Open Homes (that always take part during Easter). On Easter Day we will watch the cycle race Paris-Roubaix on telly. The race is also called The Hell of the North since it goes over brick roads filled with dust and clay.

I wish you a Happy Easter!

16 kommentarer:

Lilla Eken sa...

Tror jag flyttar in i ditt bibliotek...! :-)
Kram

Mamma C sa...

Önskar dig detsamma, nu hoppas vi på vackert väder oxå.
Kram Mamma C

Monica/Moa sa...

Önksar dig en härlig påsk också.. våra grannar är på väg neråt dig.. till Brösarp, vilket kanske är mååånga mil ifrån dig men de berättade att de skulle på konstrundan =).. Ha det så himla skönt och njut av ledigheten.. kram /Monica

Tingeltangel sa...

Poppins, Jag önskar dig en riktigt härlig och glad påsk.... Så många dekorativa ägg du har. Jag har inte hunnit fixa något påskaktigt alls än.

Lusthuset sa...

Det låter ju jättehärligt. Påsken är en fin helg med vårblommor och god lättare mat än på julen. Vi skall också köra en konstrunda i morgon. Kanske blir det uppåt Båstadhållet. Fikakorg med följer. Vill gärna besöka bl.a Thelma Jacobsson som förutom att hon är en fantastisk akvarellist också ha en fin gård. Det blir nog alla tiders. Glad Påsk på dig kära Poppins och tack för de fina bilderna. Kramar!!

Slottsträdgårdsmästaren sa...

Ha en riktigt skön påsk!

Karin A sa...

Det låter som en riktigt mysig Påsk! Kul med konstrundan, kan tänka mig att det är roligt att åka runt på. Ha en riktigt mysig Påsk! Vi hörs!

Kramar Karin

Marina sa...

Vi håller oss nog mest hemma i påsk i år. SÅg faktiskt att en tjej ska ha utställning av foto här i vår lilla by (200 invånare max!) så dit ska jag gå. Annars njuter vi i trädgården. Glad PÅsk!

Ninnie sa...

Å, vilka fina påskbilder du bjuder på! Ha en riktigt skön påskhelg, njut av sol och vårvärme!

Trolda sa...

GLAD PÅSK till dig också kära Poppins =D Nu njuter vi av Sverige när det är som bäst =D

Trolda - Glad påsk!

Lily of the valley sa...

Så mycket vackert du dukat fram!
Glad Påsk
Kram Lily

Fröken Fräken sa...

Ni verkar ha skapat många egna påsktraditioner, sådant är härligt tycker jag! Inget trädgårdsväder här precis - man vill ju gärna att snön ska ha smält och tjälen gått ur jorden, liksom!

Fortsatt trevlig påsk!

Bruno och Mig sa...

Så otroligt vackra bilder du visar. Du ger mig verkligen inspiration!
Älskar din skål i fattigmanssilver. Helt underbar.
Du är en väldigt duktig fotograf.

Glad påsk på dig!
Kramar
L

Viola sa...

Hemma igen....ville titta in och önska dig en skön och trevlig påskhelg, njuta utav ledighet och god mat, kram

Styling by Coty Farquhar sa...

Happy Easter Poppins,

I hope your Easter bunny brings you
lots of goodies.......

xxx Coty

Hanneles påskparadis sa...

Trevlig påsk fortsättning,
kram.