Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

söndag 5 april 2009

More eggs for Easter

Här är det full rulle just nu. Utomhustemperaturen är 15 grader och solen lyser - det är VÅR. Helgen rusar iväg med bokklubb, påskpyntande och trädgårdsarbete. Igår gjorde vi rent plattorna på altanen och gångarna med högtryckstvätt och idag åker utemöblerna på altanen fram. Men jag hinner lägga ut bilder på några påskägg som jag knåpade ihop för någon vecka sedan - när det var för kallt att vara utomhus och arbeta i trädgården. Jag önskar en bra vecka och tackar för alla gulliga hälsningar på min "födelsedag".
Right now things are very busy here. Outside the temperatur has reached 15C and the sun is shining - it is SPRING. The week-end rushes away with book club, Easter decorating and gardening. Yesterday we washed the veranda and the garden paths and today we will take out the garden furnitures from the winter keeping. But I do have the time to post photos of some Easter eggs I made a week or two ago - when the weater was to cold for me to be out in the garden. I wish you all a nice week and thank you for you sweet comments on my "birthday".

23 kommentarer:

Maliva`s verden sa...

Go`morgen....så lekre egg du har lagd...grattis på etterskudd:O)Go`palmesøndag til deg fra Maliva

Randi sa...

Vilka häftiga påskägg!!!
Ja, nu är det bråd dagar - vill ju inte missa det underbara vädret!
Må så gott!
Kram Randi

Die Rabenfrau sa...

These eggs are wonderful! And you really made them yourselves?
Love
Rabenfrau

Lusthuset sa...

GRATTIS, Grattis kära Poppins på 2-årsdagen.....katten att jag missade det. Som så sa så har ju våren "drabbat" oss med full kraft (utom idag) så tiden vid datorn har blivit mindre just nu. Fina och annorlunda påskägg du gjort....du är så duktig och inspirerande så jag hoppas verkligen att det blir fler födelsedagar. Ha en skön söndag. Kramar!!

Jillsan sa...

Så fina ägg du har gjort, är det decopage eller har du målat?
super söta var de i vilket fall som helst!
Ha en bra påsk!

Mamma C sa...

Jättefina ägg som du gjort. Visst var det underbart väder igår. Idag är det lite si och så med det. Här blåser det och är mulet.
Kram Mamma C

Ine sa...

Så flotte egg, de bringer påskestemningen fram! Ha en fin påske!

Guldkant På Livet sa...

Fy fasen va snygga ägg!!! Det där svarta hade passat intiull min svarta gungstol!!!

Sönsdagshälsn Mari.

rosenskära sa...

Lite av vart är väl det bästa, lite jobb i trädgården, lite solstol, lite röj, lite god mat, lite pyssel...

Fina blev de!!!

Jag kom precis in efter att ha givit rosorna en ordentlig rotblöta, tror de blev glada!

Kram/Lena

Trolda sa...

Ja men vad DUKTIG du är!!! =D Det MÅSTE du bara fylla upp med "skum-påsk-harar" (skum-tomtarnas säsong är väl över...;-))och njuta och mumsa utav...=D Njuter gör du väl också ute i trädgården i rena möbler o skurade plattor nu i skrivande stund...för det är ju bara så UNDERBART ute nu =D

Trolda - =D

Merja sa...

Jätte fina ägg! Nyfiken på hur du gjort dom...
Ha det gott

Lilla Eken sa...

Häftiga. Har du lagt på servetter (?) i lager på lager eller hur har du fått fram den effekten?
Ska göra klart mitt med. Som jag började med förra helgen. Tror det ska bli rött.
GRATTIS från mig med! :-)
Hoppas att det blir många fler inlägg från Poppins!
/I.

Signes vind sa...

Underbara ägg men jag hittar dom inte i webbutiken :-((
Grattis på bloggfödelsedagen i efterskott - det känns som både länge sedan och alldeles nyss som vi började blogga. Mycket har hänt - ändå känner man sig ibland som nybörjare.
ha en riktigt bra vecka - kramar Lotta

Karin A sa...

Ja tiden går alldeles för fort. Ytterligare en helg är över och jag hann naturligtvis bara hälften av allt jag hade velat. Läckra ägg du har tillverkat! Jag köpte ett par gamla ägg när jag sist var på loppis. Om tiden finns ska jag försöka göra dem lite finare i veckan!

Kramar Karin

Monica/Moa sa...

Vilka jättevackra ägg.. så himla fina, blir ljuvliga att ha som pynt i påsk. Visst är det härligt nu.. med vårsolen som lyser på oss, om än lite kallt i vinden idag. Fast jag har varit ute flera timmar ändå.. det är så himla skönt att börja vårbruket.. *ler*.. Ha en skön vecka.. Monica

Trollmor sa...

Så vackra dina påskägg är.
Rent ögongodis att titta på och så något gott som döljes inuti :-)
Ha en skön vecka!
Kramar Trollmor

kullervilla sa...

Ett stort grattis på två års dagen…tänk vad tiden rusar.
Våren är här och nu skulle man kunna stanna tiden…så man fick njuta länge.
Mysiga påskägg du gjort, härligt med svarta rosetter.
Kramiz//kullervilla

Kattfot sa...

Vilka vackra påskägg. De svarta banden blev verkligen pricken över i:t!

/Catrin

Dorthe sa...

Hejsa..
Så fine æg du viser.
Ønsker dig en god uge:-)
Kram Dorthe

Hjärtat Mitt sa...

Så underbart vackra ägg!
Nu har man ju nästan inte tid till att pyssla. Hur gärna man än vill.
Trädgården lockar mer :)
Har inte hunnit ta fram möbler och sånt än. Och alla rabatter är fortfarande inte städade. Håhåjaja.
Men det ska väl hinnas med så småningom.
Ett stort grattis i efterskott för två år med bloggen. Tiden går verkligen fort.

Kram Mari i Marieholm

Ankan sa...

Superfina påskägg! Vilken fin påskpresent till någon ;)
Tack för fina tips och inspiration om trädgårdsprylar!Själv är jag på jakt efter lite olika stora (charmiga)vattenkannor att ha här och var, tex på jobbet...
Glad påsk! Hoppas du får fint väder!

Annika Christensen sa...

Verkligen fina påskägg.
Ha en riktigk fin påsk och jag hoppas solen vill lysa på dig.
Kram
Annika

Hanneles påskparadis sa...

Fina ägg.