Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

fredag 24 april 2009

Peaceful Friday

Äntligen fredag! Vi kopplade av med lite mat och vin på terrassen innan det blev för kallt att sitta utomhus. I rabatterna blommar det för fullt och därför bjuder jag idag på lite bilder med härliga intensiva färger. Jag önskar en trevlig helg!

At last Friday! We relaxed on the terrace with food and wine before it got too cold to sit outside. The borders are full of lovely flowers, that is why I show you some photos with beautiful intensive colours. Have a nice week-end!
Penséer - Pansys

Botanisk tulpan - Wild Tulip

Påskliljor - Daffodils

Kakausisk förgätmigej - Forgetmenot (Brunnera macrophylla)

12 kommentarer:

Lusthuset sa...

Ja, vilket "gottebord" det bjuds på nu. Man titta och njuter för fulla muggar för det är denna första blommning som är allra bäst.
Vi satt också ute och åt middag. Härligt. Ha en skön helg. Kramis!!

Ninnie sa...

Mmm, vackra vårblommor!
Mina botaniska tulpaner blommar också, de är så söta...men förgätmigejen har inte kommit så långt än.
Ha en skön helg!

Dorthe sa...

Hejsa.
Fine billeder du viser af de smukke forårs blomster.
Vi sad også ude og spiste middag. Hele ugen har solen skinnet fra en sky fri himmel:-) SKØNT:-)
Ønsker dig en rigtig god weekend.
Kram Dorthe

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Ja tänk så härligt när det börjar blomma i varje vrå i trädgården...det har jag längtat efter läääänge! :o)
Ha en härlig helg,
Lydia

Such a Wondrous Place this Faery Space sa...

Happy Spring Flowers! Thanks so much for sharing dear!
Blessings from Amy.

Marina sa...

De tär skönt ute nu och så mycket fint det finna i våra trädgårdar att njuta av. Trevlig helg!

Karin Lindström sa...

Hej!

Vilka underbara bilder och penseernas färg är verkligen ljuvlig!

Ha en fortsatt skön helg!

kramar
Karin

Lily of the valley sa...

En härlig blomsterfägring du bjuder på! Tulpanerna är underbara. Jag hade såna i min förra trädgård, även de kaukasiska förjätmigej hade jag. De är en härlig kombination:D
Underbart väder vi har haft:D
Idag är det lite dis fast det klarnar säkert upp till em och kvällen.
Kram Lily

Lallis - liv och leverne sa...

Härliga bilder. Hoppas att du har haft en fin helg.
Kram Lallis

Trolda sa...

Ljuvliga dagar och kvällar nu...=D Förstår gott om ni myser där på terassen bland alla vackra Blommor =D

Trolda - kramar =D

Ingela sa...

Älskar Tulipa sylvestris och Brunneran, tidiga enkla och helt underbara, kanske just därför.

Hälsningar
Ingela

Hanneles paradis sa...

Jättefina vårbilder.