Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

onsdag 13 maj 2009

Förra gången handlade det om män och kläder. Idag får jag ju bjuda damerna på lite inspiration. Inspirerad blir i alla fall jag när jag kikar på de härliga trädgårdskläderna från Garden Girl. Företaget startades av Petra Maison som saknade bra arbetskläder för kvinnor. Jag tycker hon inte bara har lyckats göra dem funktionella utan även vackra! Trädgårdsarbetet måste gå som en dans när man iklär sig de här kläderna.


My last post was about men and clothes. This time I will treat the ladies with inspiration. At least I get inspired when I see these lovely gardening clothes from Garden Girl. The company was founded by Petra Maison when she could not find working clothes for women. I think she has succeeded to create both functional and beautiful clothes! Gardening must be easy when you are wearing these clothes.

12 kommentarer:

Anonym sa...

VILL HA.....Jag har sett dem i annonser och Tina i ...trädgård bär dem...Helt klart måste trädgårdsarbetet gå som en dans :D
Kunde inte svara, hade glömt att ladda kontantkortet..Tack för tipset :D Jag har köpförbud så jag var aldrig där :-(
Ha de gott (förmodar att ni har det :)
Kram Lily

Karin A sa...

Jag har en sådan där dubbel inställning till Garden girl kläderna. Ja tack till kläder som gjorts och anpassats efter kvinnor men jag tror de skulle vinna på att ha andra tyger/mönster än bara sådana på blommor. Jag är en romantiker ut i fingerspetsarna men vill inte går runt i blommiga trädgårdsbyxor. ;)

Herrkläderna i inlägget här nedan tycker jag är underbara.

Jag säger som Lily: ha det gott! ;-)
Kram Karin

Trolda sa...

Ja visst är det underbara trädgårdskläder! Var tal på att införskaffa dem som arbetskläder till mitt jobb, men eftersom vi är RIKTIGT romantiska där blev det istället vackra linne-klänningar med tillhörande mamelucker i vit spets...=D perfekt att ha på sig när man planterar o grejar med Blommorna...eller hur...!?! ;-)Jag tycker de manliga kläderna i det tidigare inlägget är ytterst charmiga och stiliga, men har svårt att tro att jag skulle få dem på min käre Sambo...;-)

Trolda - godmorgon och Kram! =D

Trollmor sa...

Ljuvliga kläder, skulle gärna hoppa i de nedre blomstrande byxorna.
Och de stiliga herrkläderna, tänk om mannen ville strosa omkring i dem :-)
Ha en skön helg!
Kramar Trollmor

Malin sa...

Klar att det måste underlätta med fina kläder i trädgården. Jag har sett dessa i tidningar och tyckt om vad jag sett...men priset är lite väl högt för att ha råd att lorta ner kläderna för...
De byxorna som är halvlånga skulle jag vilja ha till vardags...inte i trädgården utan annars...ser så goa ut och jag är svag för kläder med mycket fickor på...

Kram från Malin

Merja sa...

Verkligen snygga kläder. Vill också ha:))
Ha en skön Kristi himmelsfärds dag!

Annika Christensen sa...

Jag bor i mina byxor!
Har två par och även jacka.
De är konstant smutsiga men har man börjat med dem kan man inte sluta. Fast jag hade gärna också tagit andra mönster. Sedan har jag dem för att jag är så smal att alla andra byxor ramlar av mig.
Skönt att slippa skav.
Ha det gott och trevlig helg
annika

Lallis - liv och leverne sa...

Åh så fint:)
Ha en skön helg
Kram Lallis

Hwita Villan sa...

Ja de där kläderna är jag riktigt sugen på, jättesnygga!

Hoppas du har det bra Poppins. Snart är det sommar och då komemr vi få börja njuta av dina vackra rosbilder igen :). Längtar!

Ha en skön helg!

Kram M

Britt sa...

De är ju till och med snygga. Ha det bra//Britt

Anonym sa...

Hoppas allt är bra med er!
Snart är det dags för Trädgårdsrundan :D)))))
Det ser jag fram emot!
Ha de gott
Kram Lily

Tingeltangel sa...

Kläderna är verkligen vackra och de ser bekväma ut också. Men egentligen tycker jag att det är jobbigt att det blivit så att man måste ha särskilda kläder och särskilda skor för alla olika aktiviter man håller på med. Det blir så trångt i garderoben. Och dyrt. Helst vill jag i alla fall gå runt i trädgården i en romantisk klänning och stråhatt och klippa av rosenknoppar och lägga i en stor korg. Kram.