Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

onsdag 13 maj 2009

Idag presenterar jag något för herrarna! Lite klädinspiration så här på vårkanten? Vackra välarbetade franska kläder i vintagestil - en charmig stil som i alla fall får mig på fall!

Today I will show something for the gents. A bit of inspiration for new spring clothes? Beautiful well executed French clothes in vintage style - a style that at least I fall for!

Kläderna är egentligen franska arbetskläder och kommer från den franska tillverkaren La Laboureur. Modellerna har sitt ursprung i traditionella arbetsmodeller och snickarbyxorna var populära bland dåtidens konstnärer. Alla fickorna var perfekta att stoppa både penslar och färgtuber i, inte bara tumstockar och verktyg.

Idag behöver man vare sig vara snickare eller konstnär för att använda kläderna. De går utmärkt att ha till vardags om man tillhör de män som vill ha en personlig klädstil. I Sverige går de att köpa via webshopen La Laboureur.


The clothes are working clothes from the French manufacture Le Laboureur. The models come from old traditional working clothes and the trousers for carpenters were popular among the artists in the 19th century. The great amount of pockets were perfect not only for folding rules and tools as for brushes and paint.

Today you do not need to be a carpenter or an artist to wear the clothes. They are perfect to use for every man who wants to create a personal style.


Insidan på en basker - titta, vilka fina detaljer.


Inside a French beret - look at the lovely details.

5 kommentarer:

Tingeltangel sa...

Kläderna är jättefina och har många underbara detaljer. Men de är kanske inte helt lättburna idag.

Lily of the valley sa...

Jättefina kläder!
Kram Lily

Malin sa...

Tror maken skulle gilla detta...han älskar linnekläder på sommaren och finge han som ville så skulle toppen prydas av en halmhatt. Jag har dock satt stopp för denna men han återkommer ofta till denna...
Verkligen snygga kläder och skulle ibland önska att fler herrar vågade klä sig lite mera "riktigt"...Vad maken säger är detta en mycket bekväm
klädsel att ha på sig...

Kram från Malin

Hjärtat Mitt sa...

Det var verkligen snygga kläder.
Tyvärr inget som min man skulle gilla :(

Kram Mari

Kattfot sa...

Ser jättefina ut. Absolut en stil jag gillar. Säger som Malin, tråkigt att inte fler vågar klä sig lite mer såhär. Helt klart funktionella men stiliga på samma gång. Mmmm njuter av dina syrener. Såg att våra var på gång så till helgen kan jag plocka in en bukett.

Kram Catrin