Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

söndag 10 maj 2009

Lilacs on the table

Söndagshälsningar från Poppins trädgård. Så här sommarlikt var det idag med syrener på kaffebordet. Men det är fortfarande svalt i skuggan så man får skifta lite mellan sol och skugga för att hitta en bra balans.

Jag har svårt för att lägga ifrån mig Reginald Hills senaste bok "Döden löser alla problem". Han berättar i förordet att boken är en fri fortsättning på Jane Austens ofullbordade roman Sanditon. Jag tycker det känns som en blandning av Austen och Agatha Christie men kommissarie Dalziel är ju lika ful i mun som vanligt. Det låter som en konstig blandning men det är intressant blandning!
Sunday greetings from Poppins' garden. It looks like summer with lilacs on the coffee table but it is still chilly in the shadows.

Tonight I will continue reading Reginald Hill's latest book "A Cure for all Diseases". He says that this is a free continuation of Jane Austen's unfinished novel "Sanditon". I think it feels like a mix
of Austen and Agatha Christie together with superintendent Dalziel's big mouth. A strange mix indeed, but an interesting one!

27 kommentarer:

Maliva`s verden sa...

Oh så vakkert det var hos deg....lilla syriner er jo bare vakkert...Nyt boken i kveld..høres spennende ut:O)Klem fra Maliva

Hem och Harmoni Marie sa...

Vilka vackra syrener. Jag väntar med spänning på att min lilla buske ska börja blomma...

Ha en ny skön vecka. Kram Marie

Lusthuset sa...

Så fint. Jag sitter här och skriver och vid sidan om datorn står en liten vas med några av de första syrenerna...och doften snurrar runt och retar näsan på det skönaste vis. Ha en skön vecka. Kram!

Annalunda sa...

Ååååhhh så vackert Poppins...ljuvliga syrener... har planterat fler ute idag och syrénbersån växer så det knakar. Ja det låter ju verkligen som en spännande blandning...får jag nog ta och läsa :) Underbart var också ditt förra inlägg...så vacker bild... ja både Cecilias och din :) och jag tror att jag också har bilder som hon har fotograferat...måste kolla det på en gång!

Kram och ha en bra vecka! Annie

Bruno och Mig sa...

Hejsan!

Så vackra bilder du bjuder på!
Jag njuter i fulla drag.
Här har våren inte alls kommit lika långt. Men den som väntar på något gott...

Kramar L

Terri sa...

Hello Miss Poppins, your table is lovely with the lilacs. They are only about 1 inch buds here but I cannot wait for them to open.

Hope you are well, xo Terri

Bruno och Mig sa...

Hejsan!

Så vackra bilder du bjuder på!
Jag njuter i fulla drag.
Här har våren inte alls kommit lika långt. Men den som väntar på något gott...

Kramar L

Lena Kristina sa...

Vilka trevliga bilder!!!!

Jag längtar alltid till den tid på året som är just NU.

Mellan hägg och syrén!!!!

Här har häggen nästan slagit ut. På en del ställn har halva häggbusken slagit ut medans den andra är på god väg.

Jag bara njuter när jag går mina promenader med hunden. olk tror väl att man är tokig när man bara stannar och luktar länge på en hägg, men det skiter jag faktiskt i, gör som jag vill jag.....

Kram på dig
Lena

Piondröm sa...

Oj har du syrener som blommar!!!Vilka underbara bilder!!
Allt blommar väldigt tidigt i år
Kramar
Carina

Hjärtat Mitt sa...

Så underbart vackert!
Kan hålla med om att det varit varierande värme i dag, beroende på var man har varit i trädgården.

Intressant att läsa om den kvinnliga fotografen. Det är klart att man blir lite nyfiken på vilka fotografiet föreställer :)

Kram Mari

Elisa Day sa...

Vilka härliga bilder. Här har träden inte ens börjat få löv, så jag njuter av dina vackra bilder. Kram

Jillsan sa...

Visst är det undrbart när syrenerna blommar, doftar underbart. På mitt bord står ett stort knippe med Liljekonvalj, en av mina favoriter.
Ha en go vecka!

rosenskära sa...

Tänk att förr talade man om att den ljuvligaste tiden var den "mellan hägg och syren", men numera blommar de ju samtidigt!

Mamma hade med sig ett stort knippe syrener till mig igår så jag njuter också, men mest njuter jag nog av äppelblommen!

Kram/Lena

Lotta 8`) sa...

Mmm så vackert med lila syrener mot dukning i vitt :) Snart blommar våra med och då skall jag också ta in en bukett :) Ha det gott =)

Kattfot sa...

Åh har syrenerna redan börjat blomma hos dig? Härligt!!!

Kram Catrin

Annika Christensen sa...

Underbart jag känner doften ända hit. Nu gäller det att hänga med för det går ju så fort med allting.
ha det gott
Annika

Malin sa...

Här har syrenerna inte slagit ut ännu så härligheten väntar oss...men himmel så vackra de är.
Låter alltså som om Ni har det hyfsat varmt och skönt...ikväll har det varit riktigt gott här men annars har det regnat och blåst en förfärlig massa de senaste dagarna...haglat också...väntar och längtar efter värmen...

Kram från Malin

Merja sa...

Blommar de redan hos dig! Här är det bara knopp än så länge. Fint är det iallafall!

Ingela sa...

Syrener redan? Härligt med fika, en bok och doften av syrener, längtar.

Hälsningar
Ingela

Such a Wondrous Place this Faery Space sa...

I can smell them from here lol! Blessings!

Lily of the valley sa...

Hej min vän!
Jo, visst är det kallt i skuggan, ganska rejält. Det är så vackert med syrener. Synd bara att allt är så tidigt...och försvinner så snabbt...

Jo, det stämmer! Du har så rätt!

Kram Lily

Karin A sa...

Dina syrenbilder är fantastiska Poppins! Ljuvligt! Tack också för din rara kommentar inne hos mig. Du behöver inte ha dåligt samvete! Jag känner att inspirationen tryter eftersom jag inte kan ge bilderna något sammanhang (inte så lätt att förklara men kanske förstår du vad jag menar). Jag skulle vilja skriva mer och låta bloggen fungera mer som en dagbok/idésamling än en bildbok, men just nu blir det inte så. Ha en riktigt fin vecka! Kramar från Karin

Trolda sa...

Det låter väl som den perfekta boken att avnjuta efter att man avnjutit godsakerna från det smakligt dukade kaffebordet! Och Syréner...Ljuvliga, underbara, doftande Sötsaker...Här är de inte i full blom ännu, men de är på väg...OCH jag har spanat in ett par potentiella kvistar till bordet...;-) Nu är det en LJUVLIG tid!

Trolda - kramar =D

Monica/Moa sa...

Åhh. så mysigt, blommande syrener på kaffebordet och en härlig bok.. jag längtar tills mina börjar blomma och då min nya jag köpte förra året.. Moscow nånting.. ädelsyren är det också.. *ler*. Fina knoppar har den också och du får säkert se den ingående nån dag.. kram/Moa

EVA AGNES sa...

Tack snälla Poppins!
Jag har varit inne hos Terrie och fått bra tips inför Parisresan där.
Ljuvligt med syrener. Nostalgidoft.

Men visst är det kallt fortfarande. I morse gällde både vantar, mössa och halsduk.
Kramar Eva Agnes

Viola sa...

Tack för att man fick njuta utav sååååå vackra bilder, hoppas din dag varit bra,,,fredagen närmar sig,,,så skönt! KRAM

kullervilla sa...

Syrener finns det något ljuvligare …doftar så fantastiskt.
Kramiz//kullervilla