Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

lördag 6 juni 2009

6th of June - Sweden's National Day

Sveriges nationaldag firar jag med en bukett prästkragar och blåklint. Jag fick dem av min far som plockat dem i dikeskanten häromdagen. För mig är de här blommorna så svenska! :)
I celebrate Sweden's National Day with a bunch of oxeye daisies and cornflowers. My father picked them for me, they grow along the roads. For me these flowers are very Swedish but I guess you will find them all over the world.
Så här ser det ut just nu på min blomstertrappa på altanen.
These are photos of my flowers on the veranda.

8 kommentarer:

Lyst på livet sa...

Gratulerer med dagen, Sverige!

Lenge siden jeg har vært inne her nå, men du verden så mange føott bilder det har blitt siden sist! Lekkert!

Klem

Lallis - liv och leverne sa...

Underbara bilder:) Och ha en riktigt fin nationaldag.
Kram Lallis

Viola sa...

VIlken ljuvlig bukett...verkligen svensk...så fint du har fått det på trappan, håller just på att planterar för fullt det sista i vattenhålet..gick nu in för en liten paus, ryggen behövde detta, hoppas ni har en härlig dag..det har vi med fint väder och flaggan vajar så fint i vinden, kramen

Terri sa...

what gorgeous photos poppins - i love that last photo of the mauve daisy!

happy sweden day. i promise to come visit your beautiful country some time in the next 5 years!!

Maliva`s verden sa...

Grattis med nasjonaldagen...For en vakkert blomstergruppe du har stående der...like it:O)Go`kveld til deg fra Maliva

Ingela sa...

Fina bilder, prästkragar är fina.
Vackra bilder från din resa.

Ingela

Trolda sa...

Ja det är väl svenskt så det förslår...! =D Härligt att plocka in vilda Blommor! Och din Blomstertrappa är ju bara UNDERBAR! Ser dock mer engelsk ut än svensk...;-)

Trolda - kramar =D

EVA AGNES sa...

Mmmmmmmmmmm, så vackra bilder. Du kan konsten att arrangera vackra arrangemang.
Kramar Eva Agnes