Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

måndag 22 juni 2009

A bunch of summer

Min mamma inspirerade mig till en enkel men vacker bukett: schersmin och daggkåpa. I en blå och gul prickig kanna känns buketten väldigt somrig. Trädgårdssaft, inköpt i den mysiga affären Provinsen, är full av sommarsmak. Så trots hagel på midsommarafton, kan man utbrista: Nu är det äntligen SOMMAR! Och om tre veckor har jag semester!
My mother inspired me to a simple but beautiful bunch of flowers: Philadelphus and Alchemilla. A blue and yellow spotted pot gives them a lot of summer feeling. Garden lemonade from the nice shop Provinsen has lot of taste of summer. So even if we had a storm with hail the other day, I can happily say: At last we have SUMMER! And in three weeks I will have my vacation!

10 kommentarer:

NinaH sa...

Ja! Nu är det sommar! Din bild & dess "attribut" beskriver det på ett utmärkt sätt!!;-)

Mamma C sa...

Härlig bild och sommarn kommer nu med besked. Vi ska ha värme hela veckan lovar dom.
Kram Mamma C

Melody Lea Lamb sa...

Your photographs just make me happy! :)

Lusthuset sa...

Verkligen somrigt, det måste jag hålla med om. Saft och bullar i trädgården det andas sommar och barndomsminnen. Ha en skön kväll. Kram!!

Britt sa...

Ja i dagsläget kan man verkligen säga att sommaren är här. och jag har sem, så jag bara njuter//Britt

Malin sa...

Verkligen en sommarbild och just daggkåpa är så vacker i buketter just nu...
Schersminen börjar blomma hos oss nu och flädern som omger en stor del av vår tomt (står på grannens tomt) slår ut nu...jag ska göra lite fläder saft till helgen och är gott att ha på lut i frysen inför vintern. Brämhults juiceflaskor är hårdvaluta till detta ändamål...

Sommarkramar från Malin

EVA AGNES sa...

Vilka vackra blommor. Det är så livgivande att ta in en omgång.
Ha nu en skön semster.
Kramar Eva Agnes

Such a Wondrous Place this Faery Space sa...

My what a lovely time. Blessings and beauty are yours.

Lily of the valley sa...

Ja, det hade jag också. Det samma hade gällt Provinsen :D
Underbara foton, blir sugen på saft! Jättefina glas!
Soliga kramar
Lily

Kattfot sa...

Vilken söt saftflaska och buketten är jättefin. Ja nu börjar nedräkningen till semestern :)

Kram Catrin