Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

onsdag 24 juni 2009

Gone to the Mediterranean?

Man kan tro att jag åkt till Medelhavet när man ser mina foton i det här inlägget. Men det har jag inte alls. Däremot tog jag och Lily en liten runda i min blåa bil på midsommardagen och hamnade här - en oas på den skånska slätten. I en gammal gård ligger Provinsen, en affär fylld med vackra saker. Det känns verkligen som om man åkt mot sydligare breddgrader när man sitter på den lilla gården, fikar och kikar ut över fälten.
You might think that I have gone to the Mediterranean when you see my pictures in this post. But I have not. This Sunday my friend Lily and I took a litte trip in my blue car and ended up here - a small Eden. In an old farm is the Provinsen, an shop filled with lovely things. And it really feeled like we had gone south when we sat in the small yard, had something to drink and looked out over the fields.

12 kommentarer:

Titti underkalas-eken sa...

Åhhhh vilka bilder!! Vilken miljö!! Underbart!! Vad himla trist att ja inte har nåt ärende till Skåne, skulle så göärna vilja besöka stället!!

Missa inte utlottningen hos mig!

Kram Titti

Melody Lea Lamb sa...

Oh these are especially wonderful! They do indeed feel Mediterranean.

Merja sa...

Mysigt ställe ni varit till och vilken fin atmosfär att fika i.
Fina bilder!

Les Cotrions sa...

Ohh this seems to be a very lovely place!!! I'd like to visit it! Your garden is a beauty...you must be a very clever gardener... lucky you!
Warm greetings
Vale

Malin sa...

Vilken pärla att få besöka och jag känner den känsla du skriver om...
En lite oas...Skåne har så många ställen och platser som verkar lockande...

Kram från Malin

Lusthuset sa...

Oj så många fina saker där fanns. Man får ju bara sådant habegär när man ser allt det fina. Den första bilder ger verkligen Medelhavskänsla. Ha en jätteskön sommarhelg, kära Poppins. Kramar!

Trollmor sa...

Man får en härlig känsla bara genom att titta på dina fina bilder. Det måste ha varit rofyllt och vackert att strosa i den miljön.
Ha en skön helg!
Kram Trollmor

Britt sa...

Ser ut att vara en trevlig affär vilken miljö//Britt

Lily of the valley sa...

Ja, vilken oas! En lisa för själen..
Kram Lily

Terri sa...

Stunning - looks like Greece with all that white wash!

Trolda sa...

Ååååh vilket UNDERBART ställe!!! =D Jag fick faktiskt med mig ett olivträd =D från Helsingör =D Så liiiite medelhav blir det här hemma också ;-) Och så gulligt av Lily att ge dig den vackra tenn-skålen! Härligt! tack för tipset om Fredriksdal (läste först nu vi hemkomst, men VAr faktiskt där =D)

trolda - kramar =D

solåkra sa...

Den butiken måste jag bara lägga på minnet.