Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

söndag 28 juni 2009

Time for roses

Rosorna blommar helt otroligt i vår trädgård. Det känns som om de tävlar med varandra om vilken rosbuske som blommar mest och vackrast. Kan man göra något annat än gå runt, dofta på blommorna och beundra dem?

I skålen tronar Constance Spry tillsammans med några vita Madame Plantier. Skålen är en gåva från vännen Lily - perfekt för mig som är fascinerad av tenn!
We have an incredible lot of roses in our garden. It feels like the rose bushes are competing with each other about which has the most amount of flowers and which is the most beautiful of them. I do not need to do anything but walk around, feel the scent and admire them.

In the cup lays Constance Spry together with some white Madame Plantier. The cup is a gift from my friend Lily - perfect for me who love pewter!
En paj på aprikoser och plommon lockar! Och lite glass vid sidan om. Mums!
A pie with apricots and plums is not a bad idea! With ice cream. Yummie!

16 kommentarer:

kullervilla sa...

Vacker skål, vilken fin gåva.
Paj på aprikoser och plommon låter spännande
Kramiz//kullervilla

Mamma C sa...

Rosor är så vackert, och en tjusig skål var det. Plommompaj lät frestande gott.
Kram mamma C

Lily of the valley sa...

Skålen är helt perfekt med vackra rosor i.
Paj är det bästa jag vet, helst efterrättspaj, Plommon och aprikos har jag aldrig testat men det låter som ljuv musik :D
Kram Lily

red ticking sa...

love these roses...they are bursting open allover my yard...and the fruit....yummie... lovely blog.. pam

Lusthuset sa...

Jag förstår att det är vackert hos dig nu, du som har så många vackra rosor i din trädgård. Här blommar det också mäktigt. Jag har nog aldrig sett så många rosor som New Dawnrosen har i år. Verkar som det varit bra väder för rosorna. Kommer du ihåg att du rekommenderade rosen Glamis Castle till mig i fjol. Jag köpte några plantor men de verkade inte trivas, men eftersom jag inte kan slänga något så grävde jag ner den pyttelilla busken i en rabatt och vad tror du har hänt?? Jo, den har inte bara överlevt utan har producerat en hel del knoppar och av dem har två slagit ut nu som underbara bedårande vita blommor. Där ser man, man skall aldrig ge upp hoppet. Ha en bra vecka. Kramisar!!

Trolda sa...

Här frestas det minsann! ;-) Ljuvliga Rosor du har...Jag hälsade förresten på " förra årets vinnare" Charles på fredriksdal ;-) Han var sig lik, men nu fick jag ju även DOFTA på honom... ;-) Och plommon-paj med glass...mmmmm =D

Trolda - kramar =D

AnnA sa...

Ja, det är en härlig rosentid, just nu!
Vackra bilder!
Hälsn
AnnA

Trollmor sa...

Vilket vackert sällskap, rosorna och skålen.
En bit av din paj med lite glass i skuggan, det vore något det :-)
Ha det så gott!
Kram Trollmor

Malin sa...

Det är verkligen rosornas tid nu och de blommar rikligt här också...Så vackra...bäst att var på plats och njuta dock för värmen tar dom snabbt...Som tur är så är alla våra rosor remonterande så det hinner bli fler innan säsongen är slut...verkar vara sådana sorter hos dig också...Vacker tennskål du har satt buketten i...
Lät som en smarrig blandning till paj och glass är nog det enda rätta till nu...

Kattfot sa...

Kan tänka mig att det doftar helt underbart. Skålen är verkligen jättefin och passar så bra till dina vackra rosor.

Kram Catrin

Hjärtat Mitt sa...

Så fint rosorna passar i den vackra tennskålen!
Det blev både ögongodis och godis för magen :)

Vilket härligt ställe ni har besökt, du och Lily. Det såg spännande ut och verkar vara värt ett besök.

Din inramade bild blev jättesnygg. Det är klart att du måste ha lite av dina egna fina kort framme.

Kram Mari

NinaH sa...

Härlig skål med ljuvligt innehåll! Ja, rostiden gör en nästan andlös!!
Mums för fruktpaj också! Vad härliga frukterna ser ut på dina bilder!

Melody Lea Lamb sa...

So beautiful! I especially love the first one. Thank you for sharing your wonderful images.

Törnrosa sa...

Mums, visst är det helt underbar blomning i år, man bara njuter..

Ninnie sa...

Mmm, så underbart vackra rosor! Om jag får en större trädgård nån gång ska jag odla lite fler rosor jag också, de är så vackra!
Och den där pajen verkar ju mums den...mmmm.

Marie-Monique sa...

beaucoup de charme et de romantisme .....à très bientôt