Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

tisdag 16 juni 2009

White roses

Madame Plantier blommar i vår trädgård. Det lär ha varit Vita Sackville Wests favoritros. Jag förstår varför, busken blir helt täckt av vita väldoftande skönheter. Blommorna nickar gärna och grenarna böjer sig neråt mot marken men det gör att man får anstränga sig lite för att verkligen titta och uppskatta denna blyga madame.

Jag har köpt mig ett gammalt svartvitt fat i engelskt porslin. Tycker det passar bra tillsammans med de vita rosorna. På bilden nedan har Constance Spry också smugit sig in i bilden.
Madame Plantier is in full bloom in our garden. It is said that she was Vita Sackville West's favourite rose. I understand why, the bush is filled with white nice scenting beauties. The flowers nod their heads a bit and the boughs bows down to the ground which means you have to make an effort to really look at this shy madame.

I have bought an old black and white plate in English china. It goes well with the white roses, I think. The pink rose is the lovely Constance Spry.

19 kommentarer:

Viola sa...

Vilka ljuvliga rosor..så vackra ihop med fatet..ännu får jag vänta ett tag på att mina ska blomma, hoppas solen lyser även hos dig, kramen

Anonym sa...

Så vackra bilder! Fatet är underbart! Madamen har inte kommit så långt hos mig, däremot Cardinalen.
Ha de gott vännen
Kram Lily

Lusthuset sa...

Så vacker hon är. Arrangemanget med den svartvita fatet var ju läckert. Det är otroligt så rikligt vissa rosor blommar, man kan inte räkna dem alla dvs knopparna. ha en skön kväll. Kram!

Lena Kristina sa...

Oj, oj, oj vita rosor ihop med engelskt porslin!!!!!

Det blir inte mycket bättre. Alldeles ljuvligt.

Själv har jag Mme Hardy som min vita ros. Jag var ute igår och tittade till mina skönheter och den är alldeles översållad av knoppar så här längtas det tills rosorna ska börja blomma.

Trevlig midsommar önskar jag dig

Lena

Merja sa...

Härlig tid nu när rosorna börjar blomma. Fina bilder som vanligt!!

Malin sa...

Så vacker med det fatet till rosorna...ett ovanligt fat...Så det har slagit ut där du bor...här är det på G - såg att den gula rosen hade börjat så smått och nästa vecka är det nog rosor på "riktigt" här också...

Kram från Malin

Trollmor sa...

Så vackra rosorna är i sällskap av ditt engelska porslin.
Drömmer alltid om en trädgård full av rosor när jag hälsar på hos dig :-)
Kramar Trollmor

Trolda sa...

Ljuuuuvligt!!! Underbara Rosor som kikar fram där hos Dig!!! Och så passar de alldeles föträffligt fint till det oerhört vackra fatet!

Trolda - Kramar =D

Karin Lindström sa...

Hej kära Poppins!

Vilka ljuvliga bilder. Tänk att era rosor blommar. Här kommer nog de första att slå ut snart hoppas jag. Fatet var verkligen fint och snyggt ihop med silver och vitt.

Härlig bilder du visar som alltid. Öppen trädgård är något som jag skulle vilja gå på, men hos oss finns det inte så många att besöka tyvärr. Då måste man ge sig iväg på en längre tripp och det blir ju aldrig av.

Ha nu en riktigt skön midsommar!

Varmaste kramarna
Karin

Annika Christensen sa...

Ja nu är det härliga tider.
dina rosbilder är allti så fina.
Ha enskön midsommar
Annika

Lans sa...

Gud vilka fina blommor!

Terri sa...

Gorgeous Poppins - I love the plate and also the roses. Do you have any advice for me for growing roses? We recently planted our first small bush - a pink rose whose name I forget but is hardy to Zone 2 (cold!). I hear roses are heavy feeders, so I am going to get some rose food on Friday.
xo

solåkra sa...

Åh så härligt att få se dina fina rosbilder, Poppins. Du har flera olika sorter om jag inte missminner mig... Kram

Ingela sa...

Vit och svart, den första favorit i trädgården, den andra i inredning och kläder.

Trevlig midsommar!
Ingela

Karin A sa...

Ljuvliga bilder på ljuvliga rosor Poppins! Så vackert med svart och vitt.

Önskar dig en trevlig midsommar! Kram Karin

Moa sa...

Åhh.. vilken vacker ros, och så vackra saker du omger dig med.. man blir alldeles tagen. Önskar dig en skön och härlig midsommar.. nu ska jag fara.. o fira midsommar. Kramiz/Monica

Fabulously french sa...

What a beautiful photo, the roses together with the black & white plate look stunning.

Bon weekend

Leeann

Lisbeth sa...

Surfade förbi för att önska alla en GLAD MIDSOMMAR! Själv jobbar jag :-( Men tänker sticka emellan med lite bloggande om trädgård mm. Välkommen in, titta runt, läs och var med och tävla om en inredningsbok! Adressen? http://designskolan.blogspot.com

disa sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.