Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

söndag 19 juli 2009

Roses farewell

Det är jättekul att det ni är så många som vill vara med och rösta om årets ros i min trädgård! Det går bra att fortsätta rösta ända fram till 25 juli.

Vilken tur att jag hann fånga rosorna på bild för nu är blomningen över. Regnet tog de sista rosorna och nu är det tomt på buskarna... Men det var skönt med lite svalare väder och regnet behövdes verkligen.

Semestern fortsätter med bokläsning och lite handarbete. Jag tog fram mitt "evighetsbroderi" och blev riktigt biten och det ser faktiskt ut som om det kommer att bli färdigt i sommar. Jag lovar att visa en bild så småningom. I veckan som gått har vi också gjort en del utflykter: till Malmö och Lund, till inredningsbutiken Västra Ströö, slottet Trollenäs och till Järavallens fritidsområde. Idag blir det kanske en runda till, ut i det blå...
It is very fun that there are so many that votes in the challenge of the best rose in my garden! The voting continues until the 25th of July.

It was lucky that I managed to catch the roses with my camera before the rain took the last ones. There are no more flowers on the bushes... Even so it was nice with a cooler weather and the rain was needed.

My vacation continues with a lot of books and needlework. I found one of my "eternity-works" and it was really fun to sew. I think it will be finished this summer and I promise to show you a photo when it is completed. This week has also contained small trips around to towns like Malmö and Lund and to small shops and great castles in the country side. Today we will probably take a trip without knowing where we will end up.

8 kommentarer:

Trolda sa...

Vilket fantastiskt kakfat du bjuder på!!! =D Vad skönt och avkopplande du har det på din semester, precis det man ju behöver emellanåt. Fortsätt njut och mys där nere, och kramar! (Det går visst inget vidare för min Favorit bland Rosor ser jag...kan man inte få rösta FLER gånger på samma...;-))

Trolda - =D

Lena Kristina sa...

Här har vissa blommor blommat färdigt men fler är i full blom.

Det var väldigt dekorativt att fota rosorna på "våningsfat" det tror jag att jag ska vara fräck att härma.

Tänk vilken njutning dessa skönheter bjuder på. Dina bilder är helt underbara......

Ha en skön söndagskväll, här har jag just plockat in en ny bukett rosor att dofta på....

Kram Lena

Karin A sa...

Åhh, härliga bilder med många härliga karameller på en och samma gång. :) Kul med omröstningen (min favorit ligger bra till!). Låter som om du har en behaglig semester. Ha en skön vecka! Kram Karin

NinaH sa...

Härlig kakfatsbild! Sorgligt bara att säga adjö till älsklingarna....
(Här har vi ännu en hel del av våra "dear ones" i blom- trots regn...)
Regn & svalare luft är skönt. Och utflykter är också sååååå trevliga!;-) Måste se till att komma till Västra Ströö igen i år!!

Hannele sa...

Så vackert.

Catherine sa...

Awww...You're roses are so gorgeous~everyone!! I love how you displayed them & you're beautiful captures of them!! :)
Cat

Lily of the valley sa...

Vilken tur att du hann fota dem innan regnet kom! Härliga, ljuvliga färgnyanser tillsammans!
Rosorna kommer verkligen till sin rätt på faten.
Kram Lily

Ankan sa...

Underbar bild med rosor på våningsfat! Fantastiskt vacker!
Nu missade jag precis rosentävlingen, men det hade varit svårt att välja bland alla vackra sorter. A Shropshire Lad
hade en vacker annorlunda färgnyans tycker jag.
Kramar