Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

tisdag 14 juli 2009

Smelling the roses

Tisdag - och det är dag två på vår semester. Det känns som om vi har massvis av tid framför oss till att göra vad vi vill. Faktiskt så känns det lite stressigt att tänka så, för nu måste man ju utnyttja ledigheten på bästa sätt...

Ska man vara duktig och göra något nyttigt - som att städa eller röja ur klädkammaren? Eller ska man vara kreativ - fotografera och måla? Eller ska man passa på att vara aktiv - gå upp tidigt och motionera innan frukost? Passa på att se sig omkring och åka på utflykter? Läsa alla böcker man tänkt?

Som ni märker har jag inte riktigt kommit in i semesterlunken ännu - att ta dagen som den kommer och inte vara så effektiv. Jag tror jag börjar med att dofta på rosorna...
Tuesday - and it is day two of our vacation. It feels like we have a lot of free time ahead of us to do what ever we want to. Actually, to think like that stresses me up because now I have to make the best out of it...

Should I be a good girl and to something useful - like cleaning or clear out the wardrobes? Or should I be creative - take photos and paint? Or should I be active - go up early and exercise before breakfast? Make excursions and take trips around in the neighbourhood? Read all the books that I have planned?

As you see I have not yet got into the holiday mood - to take the day as it comes and not being so efficient. I think I will start with smelling the roses...

14 kommentarer:

Karin A sa...

Det kan verkligen vara svårt att stressa ner i början av ledigheten! :) Annars låter det som du har behagliga aktiviteter på agendan. :) Ha en skön semester och njut av rosdoften!

Kramar Karin

Gudrun sa...

Det är en konst att koppla av och det tar nog ett tag i början av semestern. Verkar vara ett bra val att börja med att njuta av blommorna. Ha en skön ledighet. :)

Elisa Day sa...

Vilka underbart vackra bilder! Låter som en väldigt bra plan att börja dofta på rosorna. Hoppas du får en trevlig semester. Kram

NinaH sa...

Fniss... jag det tar ett tag innan man klarar av det fantastiska- att äntligen vara ledig!;-) Så mycket man längtat få göra- och vilket ska det nu bli?.... Och så till slut upptäcka: man har tid för både det ena & det andra! Och blir det inte - eller kanske något heeeelt annat - so what!;-) Men det tar som sagt (minst!) några dagar tills man fattar!;-) (Vet inte om jag gjort det riktigt än...;-)...)
Men du- förslag: Prioritera njutning!;-)

Coty Farquhar sa...

Poppins, Poppins, Poppins,

YOU MUST BE CREATIVE AND PHOTOGRAPH!!!

Your images are gorgeous and when you create you relax. So you can have a holiday while your create.

I do hope that makes sense.

I always love visiting your blog and garden.

xxxx lots of love,, Coty

AnnA sa...

Tjusiga rosenbilder...
Hm. Min första dag i dag på jobbet efter semestern - och jag är väl rätt så nöjd...Luktat på blommor, har jag gjort, fixat hemma, och tänkt på att göra andra saker - som jag inte gjort...
Ha en skön semster!
hälsn
AnnA

Windlost sa...

Beautiful images Poppins. Wish I could visit your amazing garden!!! Thanks for your comment on the mirror - I hated the brown paint too. Thanks for being honest! I was going to change it and did tonight...

xo Terri

Merja sa...

Det är alltid svårt i början:)
Vackra bilder! Är det Charles Austin rosen?

Malin sa...

Så klokt att du började med att dofta på rosorna..."bara vara" är för mig det viktigaste då jag är ledig...Jag gillar att vara kreativ och greja o dona med sådant jag inte riktigt har tid med resten av året...låta fantasin dra iväg...Jag har jobbat två nätter nu och känns väldigt mycket ok...jobbar helnätterna men dagarna är så långa att efter det jag sovit är det gott om tid till annat somrigt...perfekt det hela...
Fortsätt njut nu!

Kram från Malin

Guldkant På Livet sa...

Helt ljuvliga kompositioner meed blommor Poppins, och vackra bilder som vanligt!! Ha en härlig semster nu!! Mari.

Lily of the valley sa...

Jo, det tar lite tid att gå ner i varv! Det kanske är lätt att man stressar hela semestern också med en massa måsten...Att bara få vara är inte så dumt, och med en massa sköna blomster och dofter omkring sig så känns livet ganska behagligt och ljuvligt skönt...
Kram Lily

Moa sa...

Instämmer helt.. att börja med att lukta på rosorna är en perfekt början.. =). Vilka underbara bilder Poppins.. jag blir lyriskt och glad över dem. Ha det fortsatt skönt på din semester o lukta du gärna lite till på rosorna så du varvar ner ordentligt.. kram/moa

Lusthuset sa...

Det gör du rätt i, alltså att dofta på rosorna. Det är ett bra sätt att börja dagen på. Hoppas att du hittar din rätta semesterlunk, det är ju så skönt. Tänk sommarlovet som var oändligt när man var barn. Ha en härlig semester kära Poppins. Kram!

Trolda sa...

Vad härligt med SEMESTER!!! jag tycker du gör alldeles rätt i att starta med att dofta på dins små Juveler! Och så tycker jag du/ni bara skall ta dag för dag och verkligen känna efter vad ni har LUSt till! Garderoberna (med ofta ett förekommande kaos...;-)) står kvar...Rosorna däremot är att njuta av här och nu! =D jag önskar er en fin semester!

Trolda - kramar =D