Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

onsdag 15 juli 2009

Vote for the best rose

Vilken ros ska bli årets ros i Poppins trädgård? Jag hoppas att du vill vara med och rösta fram årets ros för tredje året i rad. Röstar gör du ovan till höger. Och de nominerade är...

Which rose will be the best rose in Poppins' Garden this year? I hope you want to vote for your favourite rose for the third year. You vote at the top at the right. And the nominated are...

1. Rosa Mundi
**********
2. Teasing Georgia
**********
3. Albertine
**********
4. The Pilgrim
**********
5. A Shropshire Lad
**********

6. Charles Austin
**********

24 kommentarer:

lady jicky sa...

I just love the David Austen roses !

Elsa sa...

Min favorit är: Shropshire Lad. Fast dom är alla mycket förtjusande.

Trollmor sa...

Jag kan som vanligt inte motstå din bondpojke :-)
Kramar Trollmor

Merja sa...

Det här blir svårt...de är ju fina allihopa!!

Viola sa...

Nu har VIOLAN avlagt sin röst...men det var inte lätt och jämt var det mellan några..ha det så skönt och njut utav allt ditt vackra, kramen

Lusthuset sa...

Vilka skönheter. Svårt att välja, men jag skall ta mig en funderare och njuta av dina vackra bilder....nu har jag tittat en gång till och min röst faller på 'The Pilgrim'. Ha en skön semesterdag. Kram!

Lotta 8`) sa...

Åhhhh ... rösta är ju svårt då alla är så fina! MEN min favorit blir..... Charles Austin! Enkel, vacker och jag gissar att den doftar underbart :) Spännande att få veta resultatet :) Ha det, 8`)

Elisa Day sa...

Ah vad svårt! Alla är så vackra Kram

Lena Kristina sa...

Vad roligt med en tradition. Jag ska genast ge mig i kast med att rösta. Alla är underbara och flera av sorterna bor hos mig, svårt att välja.....

Det blir Rosa Mundi i år :)

//Lena

Britt sa...

Jag har röstat. Spännande att se vem vinnaren blir//Britt

Trolda sa...

Ååååh...nu gör du det svårt!!! Min vana trogen BORDE ju den trivsamme KARL´N få rösten...men så har du en liten RETSTICKA med!!!? fyyyy...jag får verkligen beslutsångest...;-) nåja, jag får samla mig och riktigt tänka efter...men jag HAR ju känt DOFTEN...;-)

Trolda - kramar =D (och så KUL med denna återkommende röstning =D)

Trolda sa...

Ja men nu kände jag i mitt Hjärta att jag valde rätt.."Stackarn" BEHÖVDE ju dessutom onekligen mitt stöd...;-)

Trolda - Kramar =D

Kattfot sa...

Va synd att det inte går att skicka doft genom datorn...men man kan ju hitta på själv. Tyckte Pilgrimen såg så citrusfräsch ut så den fick min röst!

Kram Catrin

Windlost sa...

I am crazy about orange! I love the Shropshire Lad rose so much. Your garden must be exquisite! xo Terri

Malins-kuriosa sa...

Teasing Georgia - den sår så gammaldags romantisk och lite skör ut...som blad ut en gamma skrift...tunna, tunna papper...
Men egentligen är alla "årets ros"...då vackra och du har en förmåga att arrangera det hela så snyggt...

Kram från Malin

Hannele sa...

Så många snyggingar du har, Charles Austin har ju så fin färg. Doftar den?

Hjärtat Mitt sa...

Underbara rosor!
Varenda en skulle kunna få flytta hit :)
Rösten blev till slut på The Pilgrim.
Gillar rosa rosor, men pilgrimen kunde jag inte motstå ;)

Kram Mari

Moa sa...

I år får The Pilgrim min röst.. det ser helt enkelt för ljuvlig ut på bild.. ha det gott kram/Monica

Annika Christensen sa...

Ja du det där var svårt!
Känner doften från albertine eller vad den nu heter det är en av mina favoriter. Men av dina bilder kan jag inte välja för alla är fina.
Ha det gott
annika

Piondröm sa...

Charles Austin är rosen i mina drömmar, eftersom jag inte själv kan ha den. Har provat så många gånger, men jag kommer inte att ge upp......
Kramar Carina

solåkra sa...

Jag röstar på 5. Shrophire Lad!

Lily of the valley sa...

I år var det extra svårt! Albertine, Shopshire Lad eller The Pilgrim?????
Shopshire Lad blir det! Han har fått mitt hjärta att svalla en gång, två gånger, och så även detta året!
Kram Lily

EVA AGNES sa...

Jag är helt förstummad av dina rosbilder. Åhhhh, så synd att de är på väg bort.
Kramar Eva Agnes

Lilla Eken sa...

Oh jisses - och du menar att man ska kunna välja bland de där?! ;-)

Nå, för den originella och citronsorbéaktiga färgens skull; pilgrimmen får min röst.
/I.