Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

måndag 24 augusti 2009

August greetings

Idag bjuder jag på sommarminnen så här i slutet på augusti. Snart kommer hösten, dagarna har redan blivit kortare och naturen börjar så smått förbereda sig för den kalla årstiden. Så några rosor påminner om hur härligt det var i början av sommaren när trädgården dignade av rosor. På bilden syns också ett fynd från i somras, en klocka med 1700-talsinspirerat mönster.

Today is summer memories on the menu, suitable at the end of August. Soon it will be autumn, the days have already got shorter and the nature has started to prepare for a colder weather. So some roses reminds us how lovely my garden looked in the beginning of the summer with all the roses. On the photo is always one of my summer bargains, a clock with a pattern inspired by the 18th century.

13 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Jo visst märks det att dagarna är kortare och då kommer jag i säng lite tidigare - fast inte ikväll.
Lika fint som vanligt.
Hoppas hösten blir varm och härlig så jag hinner få jordgubbar en gång till. De blommar för fullt.
Ha det gott
Annika

NinaH sa...

Vilken härlig bild att minans sommaren med! Och ett så fint ur!!

Tant Blå sa...

Hej vilken underbar bild!
Kram Kathrine

Tingeltangel sa...

Åh, vilken vacker bild. Dina rosor är lika underbart fluffiga som alltid.... Klockan var ovanlig och mycket fin. Förstår att du är glad över den.

Malin sa...

Ja nu är sommaren på väg att ta slut men än är det sköna dagar...men nätterna blir allt längre...jag hoppas på en lååång och solig höst och att det dröjer länge innan frosten dyker upp..
Visst är min "nya" klocka fin...inte så vacker som den du fyndat men klart charmig...den tickar o går i vår hall...Eva Agnes är en riktig pärla och har energi till så mycket härliga påhitt...

Kram från Malin

Viola sa...

Vilken underbar bild med rosor och det gamla vackra fyndet..bara älskar rosor...) kramen och ha en fin dag i regnet

Lallis - liv och leverne sa...

Härlig, härlig bild:)
kram Lallis

Lusthuset sa...

Ack ja, dagarna har blivit kortare tycker jag man märker, men annars är det ju ändå mest sommar. Underbara rosor och vilken fin klocka tu hittat. Ha en skön kväll. Kram!

Moa sa...

Jaaha.. 'Sommaren är kort'.. det mesta regnar bort.. tra la la.. tra la la.. Mina rosor har faktiskt nästan regnat bort .. ingen alls bra sommar för dem, men nu börjar flera komma igen med blomningen.. tog kort på winchester cathedral idag.. jisses vad vacker den är.. =). Kram/Monica

Hannele sa...

Vacker bild, har du fortfarande så fina rosor, några börjar knoppa hos mej, ha en fin dag.

Karin A sa...

Ja nu känns det att hösten är på väg, både lite vemodigt och lite skönt! :) Jag har en vän som älskar hösten och vintern och när jag tänker på den känslan så känns det faktiskt bättre.

Vilket underbart sommarminne du bjuder på! Rosorna är ju helt ljuvliga och klockan underbar den med.

Hoppas du har haft en skön vecka och får en fin helg! Kramar Karin

Guldkant På Livet sa...

Hallå där Poppins, vilken vacker bild, den anada verkligen gammeldags engelsk romantik, ljuvligt arrangemnag och foto!

Inspirerande semsterbilder fr inlägget under också, ha en toppen sensommarhelg! Mari.

Trolda sa...

Ja nu märks det tydligt att vi närmar oss den mörkare årstiden. Nu får vi sitta inne o MYSA i lugn och ro...OCH drömma om NÄSTA ljusa tid, då ROSOR o annat åter skall spira! =D Vackra bilder!

Trolda - med dator igen =D