Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

fredag 11 september 2009

Awarded garden

I våras besökte jag och Lily en underbar trädgård i Ramlösa, Helsingborg. I en lång smal sluttning bakom huset finns en oas, uppbyggd av många små rum. Vi blev överförtjusta i den här trädgården och därför är det extra roligt att paret Mandahls/Axelssons trädgård har blivit utnämnd till årets drömträdgård av tidningen Drömhem. Grattis! Jag hoppas jag får chansen att göra ett besök igen under nästa års trädgårdsrunda.
This spring I and Lily visited a beautiful garden. It ps a long and narrow garden made into a small paradise, consisting of different small rooms. We fell in love in this garden and that is why it is great to know that the owners just got awarded for their garden. It is appointed to the dream garden of the year by a Swedish magazine. Congratulations! I hope I will get the chance to visit again next year.

16 kommentarer:

Windlost sa...

Oh so beautiful!! Hope you are well, xo Terri

Lena Kristina sa...

Jag har verkligen lusläst den artikeln i Drömhem. Man blir ju såå sugen på att flanera runt i den trädgården.

Jag antar då att den i med i en av de "Öppna Trädgårdarna". Den skulle jag nog satsa på att besöka nästa år

Kram Lena

Trolda sa...

Ja vilken underbar Trädgård!!! Förstår om ni njöt av att strosa runt där du och Lily =D Ha en fin helg!

Trolda - med Sambons dator...:)

Hannele på Hisingen sa...

Trevligt att se dina bilder.
Trevlig helg.

Merja sa...

Vatten är fint i trädgården. Glasklockor var underbara!!
Fina bilder som alltid!

Malin sa...

Så vackert...sagolik stämning och jag kan förstå att de vann..Ser ut som en sådan där "UllaMolin-matta" av timjan...
Har tyvärr inte läst den tidningen på ett tag nu, hade en prenumeration ett tag men ibland tröttnar jag och köper något lösnummer i stället...

Ha det gott!

Kram från Malin

Lusthuset sa...

Ja, visst är den underbar. Det fina med den är att den är lite annorlunda så den skiljer sig från andra vackra trädgårdar. Hoppas att du får en skön och avkopplande helg. jag skall också besöka Cedergren för att se om han kan hitta en klematis till vårt plank. Kramar....för nu ringde klockan i köket och brödet är färdigt i ugnen.

rosenskära sa...

Hej! Jag missade visningen i onsdags, usch vad sur jag blev på mig själv! Det verkar vara en oerhört sevärd trädgård.

Jag har köpt Clematis idag, Miss Bateman, blev det, på Hedentorps i Ängelholm.

Kramar
Lena

Annika Christensen sa...

Då får du se hennes nya damm. Alltid något nytt att se i den trädgården. Tror att du och jag var där samtidigt, samma saker som blommar. Kul att se och en värdig vinnare trädgård.
Ha det gott
Annika

Humlan sa...

Jag var i den trädgården förra året under trädgårdsrundan. Den är verkligen annorlunda och makalöst vacker!
Ha en skön söndag! Veronica

kullervilla sa...

Vackra bilder från en vacker trädgård. Hoppas få besöka den nästa trädgårdsrunda.
Kramiz//kullervilla

Countryliving sa...

Underbar trädgård. Får kolla in Drömhem också...
Kram,
Petra

Njut i din trädgård sa...

Jag förstår att dem kom med! Oerhört vackert!

Moa sa...

Så himla fint.. och undrar om inte vi var där förra året på vår trädgårdsrunda.. hmm.. ska kolla mina anteckningar om jag hittar dem. Hoppas allt är bra med dig och att du njuter av sensommaren .. för det är nästan det här i alla fall.. nja en liten höstkänning men dock härligt och soligt. Kram/Monica

Tingeltangel sa...

Vilken underbar trädgård. Och underbara bilder. Jag förstår inte hur vissa kan skapa så fantastiska trädgårdar. Men jag förstår att det måste ha varit mycket hårt arbete.

Karin A sa...

Vilken underbar trädgård! :) Tack för att du tog oss med dit genom dina bilder.