Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

onsdag 30 september 2009

Challenged! Twice!

Först ett meddelande: I shoppen finns nu julkort och julgirlanger i viktoriansk stil. :)

*******************************************************

Jag har blivit utmanad av två härliga bloggare och vänner. Först är Eva Agnes som skickar en stafettpinne vidare som består av att man ska skriva några positiva saker om sig själv. Eftersom jag tycker det är viktigt med positivt tänkande, fattar jag gärna stafettpinnen. Fast när det kommer till kritan är det alltid svårt att komma på bra saker om sin egen person. Men man får anstränga sig lite. Det hade kanske varit enklare att räkna upp alla sina fel... Så vad tycker jag är positivt med mig själv? Jo, följande saker:
  • Jag är kreativ
  • Jag respekterar andra människor
  • Jag har humor
  • Jag tycker inte om bråk
  • Jag är bra på att planera och genomföra projekt
  • Jag är bra på att laga mat
  • Jag är inte rädd för att säga min mening
Jag skickar stafettpinnen vidare till (och hoppas att ni vill ta upp den):

Lily
Hem&Harmoni-Marie
Moa-Monica
Trolda
Kuriosa-Malin

*******************************************************

Av Lily har jag fått följande utmaning: Be er beskriva min blogg med ETT ord. Så snälla, vill ni göra det?

Den här utmaningen skickar jag vidare till:

Hannele
Hjärte-Mari
Lusthuset
Lena-Kristina
Pepparkaks-Trollmor

First a message to the Swedish readers: Now available in my shop - Victorian Christmas cards. :)

Then I have two challenges. The first one is from Eva Agnes and the challenge is to write down some positive things about myself. Since I think it is important with positive thinking I accept the challenge. Though it is not easy to say nice things about oneself, I will give it a try. Maybe it would be easier if it was about my faults... But here are things that I find positive about me:
  • I am creative
  • I have respect for other people
  • I have a sense of humour
  • I do not like rows
  • I am good at planning and carring out projects
  • I am a good cook
  • I am not afraid of speaking my mind

The second challenge is from Lily and it is about me asking you to describe my blog with ONE word. So, please, would you like to do so?

I have sent these challenges on to Swedish blogers.

15 kommentarer:

Hanneles paradis sa...

Trevliga saker du kom på,
jag ska fundera lite :)

Malin sa...

Då var det morgon igen och här sitter jag med lite "bonustid"...Som di skriver är det inte lätt att vara positiv då det gäller en själv...men egentligen så vet man...sk fundera över dan o skicka utmaningen vidare...

Kramar från Malin

Malin sa...

...stavar som en kratta så här dags ser jag...hm,

DS

Hege sa...

Jeg kan beskrive din blogg med ett ord: interessant.

Karin A sa...

Hej vännen, länge sedan jag var inne här nu! Grattis till web-shoppen. Spännande, jag ska genast kika in! :D Kul att få läsa mer om dig. Du glömde bort att skriva att du är klok och omtänksam också.

Kramar Karin

Trolda sa...

Ja men vad TREVLIGT! Tack för den, skall ta mig en liten funderare över mina positiva sidor inom kort ;-)Och kul att få ta del av dina positiva sidor som jag dock tror är fler! =D ha en härlig helg och KRAMAR! =D

Trolda - kramar =D

EVA AGNES sa...

Fint att läsa dina ord om dig själv. Å andra sidan hade jag redan uppfattat de sakerna om dig. Trots att vi aldrig träffats "live"
Fantastiskt, eller hur?
Jo, sonen har gjort en ny film som heter Apan. Den är hemsk, säger han så jag får väl se hur jag klarar det. Väljer aldrig att se hemska filmer själv..
Kramar Eva Agnes

Randi sa...

Så spännande att du startat en webb-shop - LYCKA TILL!!!
Kram Randi

Lily´s nya... sa...

En härlig utmaning som jag gärna tar till mig...
Fina julkort och girlanger du har i shopen!

Kram Lily

Hjärtat Mitt sa...

Hej!
Lycka till med din fina webshop!
Jag antar din utmaning :)
Mitt ord för din blogg:
Inspirerande!

Vilket väder vi har. Det rä nästan skönt att vara på jobbet i stan, för jag kan tänka mig hur det är hemma på landet.

Kram Mari

Hanneles Christmas sa...

och jul kan man aldrig få för mycket av :)

Lusthuset sa...

Hej kära Poppins! Ja det var ingen lätt uppgift du gav mig...jag har inte glömt den tro inte det, men jag har funderat och funderat för det är ju inte lätt att beskriva din fina blogg med bara ETT ord. Det ord som kommer tillbaka flera gånger och som jag väljer för att det innefattar så mycket det är INSPIRERANDE för det är just vad den är på flera plan, sedan finns det många andra ord som man skulle kunna använda för att beskriva den men det får bli mitt val. Ha en skön söndag och håll i hatten/paraplyet. Kram!!

Annalunda sa...

Dina saker i shopen är alldeles alldeles uuuuuunderbara! Jag återkommer om detta! Roliga utmaningar! Roligt att läsa om dig men det stämmer ganska bra med hur jag "känner" dig! :)

Jättekram vännen!

Lena Kristina sa...

Kära Fru Poppins!

Då har jag äntligen funderat klart över hur jag med ett ord skulle beskriva din blogg.

Det var ett drygt arbete som jag fann icke gick att uppfylla. Ett ord blev för platt och innehållslöst helt enkelt.

Det fanns inte heller något svenskt uttryck som var lämpligt utan valet föll på:


JOIE DE VIVRE!

Det är mycket glädje, omtanke och inspiration i dina inlägg.

Glädje i alla vackra foton och hur du genom dem förmedlar skaer genom din lins.

Omtanke för oss som besöker dig. Det senaste inlägget med mycket utförlig och detaljerad beskrivning av t ex deet senaste inlägget en författarinna. Superbt för oss läsare men jag tänker även på trädgårdar och reseberättelser.

Inspiration det ger du verkligen till oss och det är många gånger jag genom att läsa din blogg googlar vidare i ämnet eller på en växt eller dylikt.

Kan bara avsluta med TACK för att du är en så bra bloggerska

Ha en trevlig hösthelg!

Kram Lena

Trollmor sa...

Bästa Poppins, jag har inte glömt bort din utmaning ;-)
Jag har funderat och det är ett litet ord som återkommande poppar upp.
Du visar och berättar om så mycket intressant och vackert, det väcker begäret efter mer.
En god blogg.
Kulturkaramell är ordet du får av mig :-)
Stor kram Trollmor