Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

lördag 5 september 2009

Just ordinary things

Det är äntligen lördag! Efter en lång vecka på jobbet är det härligt att sova ut och känna sig fri. Vädret är grått och mulet men det regnar inte just nu. Det kanske kan bli en dag för långa promenader, bara jag tar paraply med för säkerhets skull. Kameran har fått vila ganska länge nu. När det har varit så mycket på jobbet har man inte direkt någon inspiration på kvällarna.

I torsdags hämtade vi två nya klematis från Cedergrens: Marjorie (ljusrosa) och Flammula (vit). De ska ner i jorden i helgen. Flammula har vi haft tidigare och den är underbart vacker med sina pyttesmå stjärnliknande blommor. Blommorna doftar dessutom - en ljuvlig doft av mandelblom. Marjorie är en ny bekantskap som jag föll för i våras när jag besökte Trädgårdsrundan. Det ska bli roligt att se om hon blir lika vacker hemma hos mig.

Idag handlar det bara om vanliga saker. Det mest spännande som ska hända den här helgen förutom det jag nämnt är att jag ska städa och tvätta. Ha en trevlig helg, du också!

Kram Poppins ♥♥♥♥♥

At last it is Saturday! After a long week at work it is lovely to get the chance to sleep late and feel free. The weather is grey and dull but it is not raining at the moment. Maybe this is a day for long walks if I just remember to bring my umbrella in case of rain. The camera has not been used for ages. I have not had any inspiration for photographing since it has been to much to do at work.

This Thursday we brought two new clematises home: The Marjorie (pale pink) and the Flammula (white). We have to put them into the ground this week-end. We have had the Flammula before and she is lovely with tiny white flowers, like small stars and she has a wonderful scent of almond. The Marjorie is a new clematis to get acquainted with. I fell for her charm when I saw her in the one the gardens which took part of the Open Gardens this spring. I hope she will look as beautiful in my garden as she looked there.

Today I just write about ordinary things. The most exciting that will happen this week-end, apart from what I have mentioned, is that I will clean the house and do the washing. I whish you too a happey week-end!

love Poppins ♥♥♥♥♥

15 kommentarer:

Styling by Coty Farquhar sa...

Hi Poppins,

Your doing exactly what I am doing over here in Australia today and early this week I took some photographs of my white washing (which looks very much like yours) in front of my blossom tree. I might post the photographs this week.

It is one time of the year when my washing smells beautiful from the blossom flowers as it hangs on the line.

Happy weekend, relax and have time with yourself.

xxx Coty

Windlost sa...

Poppins, good luck with your new clematises. We have one that I love, with tiny purple star flowers. It has climbed the whole side of the garage in 2 summers!

Isn't it great to get a break from work, if even just to putter around the house?! I love not working!

xo T.

Lusthuset sa...

Ja, usch vad det blåste igår och i natt, kände inte inspiration för någom blommig fredag precis. Låter spännande med klematis. Jag är på jakt efter en ny, som skall klättra på planket, gärna en vit småblommig. Skall Googla din vita och se om det är något för mig. På tal om något annat så må du tro att rosen Glamis Castle levde upp i år efter att jag flyttade den. Den har blommat som bara den och har fortfarande några blommor kvar...och jag som trodde den avlidigt. Ha en skön helg, trots vädret. Kramis!!

Hem och Harmoni Marie sa...

Vilken härligt bild! Både sommar och höstkänsla.

Låter som en perfekt helg! Kul också med lite nytt i trädgården...

Ha det gott, kram Marie

Malin sa...

Nu är det alt mer som "bara de vanliga" sakerna slukar tiden...men det är rätt trevligt att göra undan och efteråt sätta sig i lugn och ro med det som faller en in...
Förstår att jag behöver se över sorterna som finns av Klematis..hänger inte alls med och har i år sett så många härlig sorter som blommar länge...Blir något att klä den väggen som snart blir tom efter vårat päronträd...

Kramar från Malin

Lotta 8`) sa...

Det är så himla skönt att vara ledig, sova ut som du skriver och känna att man äger dagen :) Obokad och göra det som faller en in. Att tvätta är egentligen rätt trist men nu när man kan hänga ut tvätten så är det nästan ett rent nöje :) Nu har vi en dag kvar av ledigheten och hoppas även söndagen blir en skön dag :)

NinaH sa...

Skönt njuta av en dag med enbart "Ordinary things" efter en pulserande vecka!
Skönt fångat i din bild!
Spännande med nya Clematis-bekantskaper! Lycka till med dem!

Nordingården sa...

Vilken härlig bild med tvätten hängande. Så skönt med helg utan måsten, förutom att gräva ned sina Kleamtis förstås!

Vilken jävlig vän du fått i din trädgård då: )

Jag bjuder på räkor och rosa bubbel i min gamla blogg, sedan är du varmt välkommen till min nya!

Mari.

rosenskära sa...

Låter som en helg helt i min smak! Tsck för bra tips på clematis, en doftande hade jag verkligen inte tackat nej till!

Kram
Lena

EVA AGNES sa...

Clematis som ska ner i jorden nu är väl underbart. Tänk vad fina de blir fram i vår/sommar.
Kramar Eva Agnes

Trolda sa...

Garanterat blir Damen i fråga MINST lika vacker hemma hos dig! =D Och visst är det väl skönt när helg-ledigheten med tillhörande "hemma-mys-pyssel" infinner sig...(även om det så är TVÄTT - som också DET kan vara trivsamt tycker jag...)=D Ha en fin vecka och försök ta det liiiite lugnt på jobbet också!

Trolda - kramar och godmorgon =D

Britt sa...

Ja städ och tvätt är ju sådant som hör till och måste göras i bland. Klematis skall jag också inhandla.//Britt

Karin A sa...

Vilken underbar bild! Tänk att något så vardagligt kan vara så vackert... :)

Spännande med nya klematis. Hoppas de ska trivas hos dig och bjuda på många blommor! Ha en skön och förhoppningsvis inte alltför stressig vecka. Kram Karin

solåkra sa...

Tid är lyxigt. Att ha tid till att inte göra något planerat överhuvudtaget. Hoppas att du hade en riktigt skön helg

Annika Christensen sa...

Hej hej.. längesedan känns det som
Jag borde göra som du men jag skall nog gå runt i trädgården och äta frukt och bär och bara vara.
Älskar bilder med tvätt.
Ha det gott
Annika