Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

tisdag 1 september 2009

My new friend in the garden

Det här är min nya vän som fick följa med oss hem efter ett besök på Ulriksdals trädgård i Kivik. Om man som jag gillar gargoyles, kan man inte motstå en sådan fuling. Dessutom tänkte jag att den kanske kunde skrämma bort de spanska mördarsniglarna men de har inte fattat galoppen än. :)

This is my new friend who followed us home after a visit at the Ulriksdals trädgård. Since I love gargoyles I could not resist this ugly creature. And I thought it could keep the Spanish slugs away from the garden but they have not grasp the idea yet. :)

14 kommentarer:

Slottsträdgårdsmästaren sa...

Det är vad jag kallar trädgårdstomte...

Countryliving sa...

Vilken helt underbar gargoyle.Skulle kunna tänka mig en sådan också...Hälsar,Petra

Karin A sa...

Vilken söt vän du har införskaffat! :) Ha det gott! Kram Karin

Kattfot sa...

Vilken underbar liten vän du tagit med dig hem :)

Annika Christensen sa...

Så fort jag såg bilden så tänkte jag hon har varit på Ulriksdal.
Rätt gissat visst är där fin och fina saker?
Ha det gott
Annika

Trolda sa...

Han är ju bara SÅ söt!!! =D

Trolda - kramar =D

Lilla Eken sa...

Åh! Så söt han är! (söt ska uttalas med en liten hes Gollum-viskning :-))
kram

Elisa Day sa...

ha ha var roligt! Jag gillar såna fulingar. Kram

AnnA sa...

Ja, han var ju söt!!!
Poppins, har du varit på Ulriksdals vid julrostiden?...
Helt fantastiskt både med blomning i rabatterna, och på försäljningsborden, och ibland kan man fynda...
Pionfestivalen, som hålls lite senare, har jag däremot inte haft tillfälle att besöka, men jag köpte en pion därifrån, när det var julrosfestival.
Ha en bra dag!
hälsn
AnnA

Trollmor sa...

Vem skulle inte falla för den blicken? ;-)
Kram Trollmor

EVA AGNES sa...

Ja den fulingen skulle i alla fall skrämma min ängsliga hund. Men mördarsniglar är det inget som biter på.
Vet att du alltid gillat gargoyles.
Nu har du en alldeles egen.
Kramar Eva Agnes

Malin sa...

Du...de där sniglarna verkar rätt garvade o hårdhudade...kräken...
En trevlig prick du skaffat och den kanske biter på "tvåbenta kräk" som närmar sig...Jag kanske inte kan säga att den är söt direkt men klart häftig...den kommer att pryda sin plats och jag skulle kunna tänka mig en jag också...hm...den skulle passa här...

Kram från Malin

Immix sa...

Underbar! Vi har också en gargoyle därifrån men skulle helst ha flera!

Ankan sa...

Han är fantastisk, söt på något sätt, jag gillar honom verkligen! Kan man köpa nådana på Ulriksdahl!? Jag undrar om den skulle passa på torpet..
Kramar och trevlig helg!