Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

onsdag 28 oktober 2009

A parcel and friendship

Det kom ett paket med posten häromdagen. Inne i låg den här saxen, en vinst som jag fått av Madeleine på Älfgärdet. Tusen tack för saxen - Den är både snygg och praktisk.
Om du inte har varit hos Älfgärdet rekommenderar jag ett besök. Här kan du läsa mycket om konsthantverk och bebyggelsvård.

För några veckor sedan fick jag en utmaning där jag bad er om att beskriva min blogg med ett ord. Här kommer de adjektiv som ni lämnade:
Intressant
Inspirerande
Joie de vivre
Kulturkaramell

Man tackar och bugar! Dessa omdömen gör en mycket, mycket glad.

Idag fick jag med posten ett brev från en vän som jag inte hört av på 25 år. Det började med att jag fick ett infall för någon vecka sedan och skickade en liten hälsning. Min gamle vän skrev att det kändes som om han fått ett "amerikabrev"! Ja, kanske det. När vi kom att skiljas åt fanns det inte så många sätt att hålla kontakten som det gör idag, det var brev och telefonsamtal som gällde. Och vi var i den fasen i livet att utbildning, jobb och relationer kom emellan och vi tappade kontakten. Därför var det särskilt roligt att få en hälsning efter alla dessa år.

Inte nog med denna "gamle" vän. När jag fyllde år i september fick jag ett email från min första "bästis", grannflickan jag växte upp med. Hon har visst aldrig glömt mitt födelsedag och hörde nu av sig för att gratta. Det ledde till en liten brevväxling och det känns som om vi kommer att fortsätta hålla kontakten. Vår vänskap tog slut när vi flyttade åt varsitt håll och det blev nya skolor och nya kompisar.

Det känns bra att ha vänner - både nya och gamla. Min vän Lily och jag har känt varandra i 30 år (fast jag får inte det att gå ihop med vår ålder...?) och även om man har perioder när man inte träffas så ofta, så finns vetskapen om att den andra finns och ställer upp om det behövs. Genom bloggen har jag fått lära känna många härliga människor och ni känns som mina vänner även om vi aldrig kommer att träffas "in real life".
♥♥♥♥♥ Poppins

There was a parcel in the post the other day. In the parcel was this pair of scissors, a prize from Madeleine on the blog Älfgärdet. Thanks, the gift is perfect - cute and handy.
If you have not visited Älfärdet, I can tell you it is a place filled with craft and building restoration.

A few weeks ago I asked some bloggers to describe my blog with one word - this was a challenge I got. Here are the adjectives that I received:
Interesting
Inspiring
Joie de vivre
Culture candy

Thank you! One has to be grateful for those nice words.

I received a letter from an old friend today. I had not heard from him in 25 years and I just got the idea to write to him for a couple of weeks ago. We parted in the days when it was not so many ways to keep in touch as it is today. We had to write letters or phone. And we had so much to do with educating, working and family that we lost contact. So it was nice to get a greeting after all those years.

And there is more. On my birthday in September I got a mail from my first best friend, the girl next door. She has never forget my birthday, she said. We have started to send mail to each other and it feels like we will keep in touch. Our friendship ended when we moved and got new friends and new schools.

It feels nice to have friends - both new and old. My friend Lily and I have been friends for 30 years (are we really that old...?) and even though there are periods when we do not have time to see each other, we always know that we will be friends. Through my blog I have met a lot wonderful people that I regard as my friends even though we never will meet "in real life".
♥♥♥♥♥ Poppins

7 kommentarer:

Lily´s nya... sa...

Grattis till vinsten! Härligt att vinna :D På tal om härligt...Vad vore livet utan vänskap! Så kul att han hörde av sig efter alla dessa år, och att humorn fanns kvar :D)))
Jag minns det som igår när jag kom till den "stora" staden...;-)))
Ha det bra vännen
Kram Lily

Lilla Eken sa...

Vilket fint inlägg.
/I.

Lily´s nya... sa...

Så söta änglar du lagt ut i din butik!
Kram Lily

Trolda sa...

Vad vore livet utan Vänskap!?! Och vad vore Livet utan små brev!?! betydligt fattigare! och man känner ju sig så RIK med Vänner runt omkring sig! Mysigt att få återuppleva gammal Vänskap igen =D Grattis till vinsten! den är väl perfekt till dig som gillar att pyssla =D

Trolda - sover gott om natten =D

Hem och Harmoni Marie sa...

Grattis till den fina vinsten!
Och jag håller med om de rara orden om dig och din blogg....:)

Härlig med vänskap som håller i sig och även sådan som återupptas...

Ha en fin avslutning på veckan!
Kram från Din bloggvän Marie

Lusthuset sa...

Vad roligt att du fick kontakt med din "gamle" vän. Man skall alltid göra det man känner för. Jag hade en väninna som jag gjort mycket kul tillsammans med, men så gick våra vägar åt olika håll och vi tappade kontakten, men jag visste att hon bodde här nere i Skåne och så många gånger som jag tänkt skriva eller söka upp henne när vi kört förbi, men det blev aldrig av..och nu är det försent. Tur att du bev färdig till att ta upp kontakten. Ha en skön helg kära Poppins (en av mina bästisar på nätet!)

Windlost sa...

Poppins, wonderful thoughts and so lovely to reconnect with old friends. You always have a friend in Canada! xo Terri