Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

söndag 4 oktober 2009

In a box

Sex olika saker i en box. Det roade jag mig med att fotografera idag medan vinden tjöt utanför husknuten. Det har verkligen varit ett ruskigt väder hela helgen. Tur att man får vara inne och mysa. Jag har hunnit läsa ut en deckare och även börjat på en roman.
Vad lade jag då i boxen? Min första sko, ett rött hjärta, min nya klocka, en enhörning, några ägg och ett gammalt foto. Tolkningen överlåter jag till dig! :)
Six different things in a box. This has occupied me today, I have been photographing while the wind has been hard outside the house. It has really been a bad weather during the whole week-end. Lucky enough I have been inside, reading and having a nice time. I have finished a detective story and started to read a novel.
What did I put in the box? My first shoe, a red heart, my new watch, an unicorn, some small eggs and an old photo. I leave it to you to interpret as you like! :)

15 kommentarer:

EVA AGNES sa...

Ha ha ha, Poppins.
Den tolkningen jag har kommer här:
Du minns din barndom med glädje
Du har ett varmt klappande hjärta
Tiden är något att räkna med
Sagans och mytens värld , alltid där hos dig.
Nya (ägg) idéer kläcks och gamla foton bevarar dåtiden.
Kramar Eva Agnes

Annika Christensen sa...

Ja där har du fått hela livet i liten box.. saknar bara en liten bok för du är ju ett litet bokmal eller?
Ha det gott
Annika

NinaH sa...

Vacker box med vackra saker... och tankvärt innehåll. Går nu & funderar på olika tolkningar- vilken som stämmer för din box, fack, ting, symbolik.. Kan inte låta bli att fundera över hur en egen så´n där låda skulle kunna se ut - om jag gjorde en för egna nostalgi-minnen... Ting att symbolisera vad som var, blev, är viktigast i ens liv... Hm....
Härlig idé! Svårt välja ut "mitt-i-prick"-saker. Men det upplever jag att du lyckats med!

AnnA sa...

Hm...
Intressant och inspirerande... Jag har en prylhylla, där jag brukar byta runt på olika saker...Fast för tillfället är den nedmonterad, då vi höll på med att renovera...Men den ska koma upp igen. Snart.
Ha det!
hälsn
AnnA

Lusthuset sa...

Så fint, ja det tål att tänka på...kan det vara Poppins i alla de fina facken. Skon fån barndomen, det goda hjärtat, gamla kortet är de som gått före, den nya klocka är nutiden, äggen är livets skörhet, enhörningen är svårare men den är bara söt...låter det flummigt?? Kanske! Ha det bra Poppins. Kram!

Solåkra sa...

Vilken fin idé. Väldigt snyggt både som detaljer och med alla sex boxarna

Viola sa...

SÅ livet ryms i en box...:) härliga saker du lagt dit, vackra bilder verkligen, ha en fin vecka, kram VIOLA

Hem och Harmoni Marie sa...

Fina saker och kul sätt att visa dom på!

Nu har jag svarat på din utmaning! Den var inte lätt men gjorde ett försök... :)
Kul att du tänkte på mig!

Ha det gott, kram Marie

Lily´s nya... sa...

Jag gillar den boxen! Den är så användbar...Jag har min på golvet under ett litet bord. Den används som hylla för en massa småsaker :D
Kram Lily

Malin sa...

Det finns många tolkningar/bottnar i den lådan...kärleken och lyckan är skör...på samma gång stark...Barnets vingliga väg ut i livet...tidens "lek" med oss...turen/lyckan att vara älskad och att älska...
En sådan härlig lek du ägnat dig åt...den lämnar över till betraktaren att lägga in sina egna funderingar och använda sitt eget "livsfacit"...
Utmaningen jag fick kommer att löpa vidare då jag fått ordning på bredbandet...suck...säger jag bara...tekniken är bra då den funkar!

Kram från Malin

Malin sa...

Det finns många tolkningar/bottnar i den lådan...kärleken och lyckan är skör...på samma gång stark...Barnets vingliga väg ut i livet...tidens "lek" med oss...turen/lyckan att vara älskad och att älska...
En sådan härlig lek du ägnat dig åt...den lämnar över till betraktaren att lägga in sina egna funderingar och använda sitt eget "livsfacit"...
Utmaningen jag fick kommer att löpa vidare då jag fått ordning på bredbandet...suck...säger jag bara...tekniken är bra då den funkar!

Kram från Malin

Hannele sa...

Kul saker med innehåll, nu har jag lyckats svara på din utmaning, kram.

Kattfot sa...

Så fint! :)

Kram

Trolda sa...

Fin box med fina saker i! Kul att kunna fylla den med sina Favoritsaker allt efter humör! Och nu är det verkligen HÖST - perfekt att läsa o mysa inne i värmen =D

Trolda - kramar =D

Lilla Eken sa...

Men tänk att du har kvar din första sko... Jag tror inte ens att jag har kvar någon babyklänning. De gick i arv direkt till kusinerna.
Roligt att skon ser så använd ut också. Var du ett livligt barn Poppins? :-)
Kram/I.