Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

lördag 24 oktober 2009

Preparing for Christmas

I affärerna plockar man upp julsakerna och jag känner själv att det är dags att börja tänka på julen. Igår började jag julpyssla lite med decoupage, får se om det blir något av det. Är det jag som är tidig eller har du också börjat tänka på julen?
Jag funderar också på om jag ska göra mina egna julkort i år. Jag har gjort det några år tidigare så jag vet att det tar ganska lång tid och jag vet inte riktigt om jag har tiden till det.
Varje år har vi i bokklubben julmiddag hos oss och jag börjar redan fundera på vad jag ska bjuda på... Men det är ju bättre att man är ute i god tid så man inte drabbas av julstress om någon månad. Som tur är ger vi inte så många julklappar i vår familj, så den planeringen slipper jag.
PS. I Poppins' Garden - SHOP finns det både julkort och änglagirlang - om du vill ha en vintagejul.

In the shops they are already displaying Christmas decorations and I am starting to feel it is time to start to prepare for Christmas. Yesterday I started making some decorations in decoupage, maybe they will turn out nice. Am I early about Christmas or are you also planning?
I am considering if I will make my own Xmas cards this year. I have made them before and I know it takes a lot of time and I do not know if I have that time.
Every year the book club has a Xmas dinner at our place and I am already planning the menu... But I guess it is better to plan early than to get stressed in December. Luckily we do not have a lot of Christmas gifts in our family so I do not need to plan for them.

13 kommentarer:

EVA AGNES sa...

Klart att jag har börjat med julpysslet...... :-)

Titta in hos mig och var med på min tävling.

Kramar Eva Agnes

Lusthuset sa...

Vid den här tiden slår det alltid till....jullängtan. Sedan när det närmar sig så kan faktiskt intresset snarare avta hos mig, men nu är det som störst. Hittar gamla julnummer av inredningstidningar och drömmer mig bort. Älskar att göra egna julkort och i år har jag på försök gjort kort som en kompis till mig som har en underbar liten trädgårdsbutik skall försöka sälja åt mig...får se hur det går...annars får jag väl skicka dem själv, men roligt är det. Ha en skön helg. Kram!
PS. Bra att du påminde mig att nu får jag snart mina pyntskridskorna.

Hannele sa...

Det är kul att pyssla lite långsamt och njuta, hör till hösten.

Annika Christensen sa...

Ups ... jul jag den kommer med stormsteg skulle jag vilja säga.
Skall titta in på din fina julkort.
Ha det gott
Annika

Hjärtat Mitt sa...

Nog får man lite jullängtan alltid, och visst börjar man väl så smått att pyssla och fixa julklappar. Det kommer ändå att bli panik i slutet :)

Kram Mari

Malin sa...

Åh nej då...du är då rakt inte ensam med att ha startat julandet...här donar jag med lite av varje men har inte riktigt funnit min linje ännu...det kommer.
Julknåpandet håller i alla fall mig på gott humör vid den här tiden och undrar om inte allt detta donandet innan jul är det som är bäst med julen...sen är det ju vår igen!
Så trevligt med bokcirkel och bjudning...vi är ett gäng som har funderat på att starta men tre av dessa damer har gått o fått barn helt hastigt o lustigt så vi kom av oss...men vi får se...

Kramar från Malin

Tingeltangel sa...

Oj! Jag har knappt hunnit förstå att det är höst. Dina bilder är underbara, vackra och stämningsfulla. Men jag kan inte tänka på julen för egen del än. Då är det extra fint att njuta av andras pyssel.

Trolda sa...

På mitt jobb är vi i full gång med "pysslandet" och har gjort så fint UTE med granris, mossa o äpplen bland annat =D vi har JULMARKNAD bara om ett par-tre veckor så det gäller att vara ute i god tid! Här hemma är det så mycket ANNAT pyssel just nu men visst TÄNKER jag på julen och längtar!!! =D Finfina bilder! =D

Trolda - kramar =D

Trollmor sa...

Det låter så mysigt med er julmiddag i böckernas tecken.
Julkänslorna kom nog rekordtidigt i år, flera månader sedan :-)
Jag vet ett ställe i skogen där det växer röda vackra olvon tätt tillsammans med gran. Det ser precis ut som om någon skogsvarelse har pyntat grangrenarna med små kulor. Jag var där och kikade när sensommarvärmen fortfarande gjorde sig påmind.
Varma kramar Trollmor

Växthusmadam sa...

Det är härligt nu när man får börja med vinterpysslet! Fint med skridskor och bokmärksänglar!
Växthusmadam

Moa sa...

Jo då.. här pysslas det allt lite också.. julänglarna har börjat landa en efter en vilket är roligt. Vill gärna också hinna med julkort i år också.. det är så roligt tycker jag att sitta och pyssla med vackra papper.. det är som sagt bara tiden som är lite snål.. Önskar dig en skön vecka.. kram/Monica

Suzanne MacCrone sa...

Hi Poppins,

I've missed you! Everything looks wonderful on you blog ~ your pumpkins are just the right shade of orange and beautiful, the cinnamon pie (yumm!), your card collection.

Happy autumn to you and stop by for a visit when you have time. I miss my Swedish friend.

Ciao bella,
Suzanne

Lily´s nya... sa...

Jag har inte börjat än...Det kliar i pysselnerverna men jag vet inte exakt var jag har alla mina saker..
Tiden försvinner så snabbt :D
Jag får njuta av allt fint hos alla bloggare istället..
Ska bli kul och se vad du har hittat på för fint!
Kram Lily