Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

måndag 19 oktober 2009

Two C's on my table

Jag för en evig kamp mot saker i mitt hem. Jag rensar ut och försöker bli av med grejor eftersom det känns som om sakerna snart tar över. Samtidigt så drar sig nya saker till vårt hus som om vi hade en jättemagnet här inne! Känner du igen dig? :)
I helgen var det en cyklamen och ett kors i gjutjärn som helt plötsligt dök upp på köksbordet...

I am involved in a war without an ending against things in my home. I clear out things because they seem to take over. At the same time new things draw to our house like we had a giant magnet in here! Do you recognize yourself? :)
This week-end a cyclamen and a iron cross suddenly appeared on the kitchen table...

14 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Jag känner igen mig till 100%
Skulle behöva ett helt förråd för rekvesita.
Har också skaffat mig lite cyklamen både ut och inne.
ha det gott
Annika

Tingeltangel sa...

Jag förstår precis hur du menar. Jag som älskar att inte ha en massa prylar överallt har ändå alltid en massa prylar.... Tack för din omtanke och dina vänliga ord. Du anar inte hur mycket det gläder mig. Det känns fantastiskt. Kram.

Tingeltangel sa...

P.S. Cyklamen är underbara men jag tycker de är så svåra att sköta. Har du något knep?

NinaH sa...

Ja!!!= känner helt igen mig!;-)
Men fina saker är det du "infört"!;-)

Lusthuset sa...

Jo tack det känner man ju igen så väl. Jag har massor med grejer som skall till loppis i källaren samtidigt som jag inte kan låta bli att fynda nya saker....man är nog lite tokig. Min pappa sa alltid "en in och en ut" och lite försöker jag göra så. Man är ju så glad i gamla vackra saker. Suck. Ha en fortsatt fin vecka. Kramis!!

Lily´s nya... sa...

Förstår inte vad du menar ;-))))))))))) Vackert kors och ljusstake! Mina cyklamen lever ännu!!!!!
Vi ses i helgen
Kram Lily

Katarina (Roses and stuff) sa...

Tihi, jag tror vackra saker VILL flytta in hos dig...

Lilla Eken sa...

Men vet du Poppins, jag tycker nog INTE att vi ska behöva räkna in krukväxter i de saker som kan belamra våra hem... Nää, blommor är som vitaminer, livnödvändiga för vår överlevnad. :-)
(I själva verket behöver vi nog fler cyklamen...!)
Kram från mig

Petra sa...

Precis så är det! Men så blev det väldigt fint också. Gjutjärn är så fint och gediget på något sätt.

Trolda sa...

Visst är det väl lustigt hur saker och ting tenderar att liksom DRAS till Hemmet...;-) Och skulle man nu mot förmodan lyckas få UT något slinker något annat kvickt IN, och gärna då i flertal! ;-) Fina är Cyklamen! =D

Trolda - KRAMAR =D

Malin sa...

Jo då...vi gör samma manöver här hemma...Har hört att för varje sak man bär in så ska två ut...men detta funkar bara inte...det jag bär in är ju saker jag tycker om och vill kunna se...om det så bara är en vacker sten eller en vattenslipad träbit...
Cyklamen är bara ett måste så är års och jag tycker så mycket om dessa märkliga blommor...lite orkidéliknande i mitt tycke...och ett vackert kors tillför och sätter sin prägel på helheten...helt klart en bra sak att ta in...
Jag/vi har fått böja oss inför vår last och skippat det softa och minimalistiska...vi gillar saker och detta får sätta sin prägel här...Fast visst röjer jag emellanåt...fläckvis...

Kramar från Malin

Karin A sa...

Åhh ja även jag känner igen mig i det där! Har dock rensat en del det senaste och det är verkligen skönt. Nytillskotten är så fina! Ha en skön vecka!

Kram Karin

Die Rabenfrau sa...

Yes, that could be me! My candlesticks seem to multiply by themselves...
Hugs
Rabenfrau

Merja sa...

Så fina saker kan man ju inte vara utan;)