Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

torsdag 22 oktober 2009

A vintage ribbon

Jag tog fram ett gammalt band med rosor och blåklint ur mina gömmar. Det gjorde sig bra tillsammans med några av höstens äpplen i en silverskål. Inget speciellt men en färgklick som piggar upp en grå torsdag i oktober. Silverskeden men liljekonvaljer platsade också och fick vara med på bild.
I found an old vintage ribbon with roses and cornflowers in my cupboard. It looks lovely together with some apples in a silver bowl. Nothing special but it lits up a grey Thursday in October. A silver spoon with the lily of the valley goes well together with the rest.

8 kommentarer:

Karin A sa...

Samstämt och vackert! Bandet är verkligen fint och äpplen är ju så gott nu. :) Ha en skön helg så småningom! Kramar Karin

Annika Christensen sa...

Visst är det bra att ha lite fina saker i sina lådor!!??
Fast jag är inte så bra på att lägga tillbaka när jag håller på men det är nog du.
Fint som vanligt.
annika

Lusthuset sa...

O, ja så fint det blev....och oj vad mycket grejer man har i sina lådor och skåp, ibland är det skönt att inte veta HUR mycket det är. Vackra bilder och ett vackert broderat band. Ha en skön hösthelg, kära Poppins. Kram!!

NinaH sa...

Nog så "märkvärdigt" i bemärkelsen vackert & speciellt... tycker jag!!;-) Och så blev bilderna av arrangemanget också!;-)

Malin sa...

Du gör så otroligt vackra stilleben...bara så där...i all enkelhet men just sådant som ögonen njuter av...
Önskar dig en riktigt skön helg...

Kram från Malin

AnnA sa...

Ljuvliga ting i min smak, Poppins!
Trevlig Helg!
hälsn
AnnA

Trolda sa...

Härligt med uppiggande stilleben i höstmörkret! =D

Trolda - kramar =D

Lily´s nya... sa...

Vackert band! Passar jättefint till silvret..
Kram Lily