Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

söndag 1 november 2009

Änglarna har landat!!!

Nu har änglarna landat i Poppins' Garden - SHOP! Helt underbara änglar i vintagestil, som de här ovanför. Barnmotiv från den viktorianska eran, tryckta på hård kartong och hela 26 cm höga.
Dessa stoooora änglar, 37-38 cm höga, är så shabby chic. Jag tror jag ska ha mina hängande på vitrinskåpet men jag har inte bestämt mig ännu.
Hjärtknipande är dessa barnänglar som är adresslappar till julklapparna - men de till vänster kan man även hänga upp som prydnad.
Det finns också änglar till julgranen. Dessa är tryckta på mycket hård kartong och sedan lackerade.
Alla änglar är inte för julen. Den lilla ängeln till vänster är en ask och är söt att ha framme året runt. Till höger ängelmobil som jag har fått in några nya exemplar av.

10 kommentarer:

Trolda sa...

Åh sådana vackra Vingförsedda Vänner du visar upp! får riktigt nostalgiska känslor och riktigt KÄNNER skridskorna under fötterna, doft utav gran och framför mig ser jag stora snöflingor dala ned i stillhet...PRECIS så vackert man vill det skall vara! =D

Trolda - nostalgisk =D

Växthusmadam sa...

Många söta änglar! Jag älskar julklappar med brunt paketpapper och änglar på!
Växthusmadam

Annika Christensen sa...

Ohh så fina snyggt på bruna paket.
Snyggt på fatet också jag har blivit av med mitt eller rättare sagt jag vet inte var det är.
Ha en skön kväll
Annika

Viola sa...

Tror du att jag blir suktad..ljuvliga skapelser,,ha en bra vecka, kram

Solåkra sa...

fina fina änglar. Förra året investerade vi i två stora 30 cm änglar i gammaldags stil (liknande dem du visar) och hängde i vardagsrumsfönstret - så fint.

Lily´s nya... sa...

Jättevackra är de, dina änglar!
Kram Lily

Karin sa...

Vilka rara änglar du fått in Poppins! :) Kan tänka mig att de är fina både att dekorera med och att pynta paket (hihi, kanske inte de stora då). Ha en fin vecka! Kramar Karin

Karin A sa...

Det var jag som skrev kommentaren ovan! :) Ha det fint! Kram

tintins fru sa...

Hej Poppin!
Så vackra änglar.
Jag tror nog att jag skulle vilja
titta lite närmare på dom....

Camilla sa...

Hej
Nu har du sista chansen att Vinn en handväska värd 950 kr från Caia of Sweden

Tävlingen pågår tills onsdagen den 4 november kl. 23:59.

Tävla här:http://emring.blogspot.com/2009/10/tavling-vinn-handvaska-fran-caia-of.html

Mvh Camilla