Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

onsdag 25 november 2009

English China

Ni som följer min blogg vet att jag har ett gott öga till engelskt porslin, så naturligtvis kunde jag inte låta bli att köpa de här delarna ur en kaffeservis. Kombinationen av vitt och rosa är omotståndlig och mönstret med de avkopplade kossorna är så sött. Nu saknar jag bara rosa kaffekoppar och assietter...
If you follow my blog you know that I am soft for English china, so of course I could not resist these pieces from a coffee set. White and pink are unresistable and the pattern with the relaxed cows is just lovely. Now I need some pink cups and plates...

8 kommentarer:

Lotta 8`) sa...

Så vackert porslin! Tror inte jag sett det i verkligheten men håller med om att det rosa mönstret är så fin :) OM jag hade haft plats i mitt skåp, hade jag gått på loppis och köpt mer av allt det vackra porslin som finns, gillar ju Gröna Anna men har det inte själv, däremot har jag ärvt full uppsättning av danska Måsen, vackert det också :)

Jag håller med om att Tazetter är fina, såg ett så fint arrangemnag vid växthuset men då måste jag ha en stor kopparkastrull :)

ha nu en skön helg =)

Anna sa...

WoW! how beautiful!!!

IET sa...

Vad fint (och sött) det var med kossorna på.
Jag tänker som du, ska göra en kraftansträngning med kameran i helgen. Försöka fånga litet dagsljus. Men det är ont om den varan nu.
Ha det fint/I.

Kattfot sa...

Åh åh åh det där var ju fantastiskt fint. Hoppas du hittar kopparna som hör till eller andra som matchar.

Ha en fin första advent!
Kram Catrin

Trollmor sa...

Så vackert och hemtrevligt porslin, känner den kittlande doften av kaffe och nygräddade scones ända hit :-)
Lycka till med sökandet efter koppar och fat.
Önskar en mysig första advent.
Kram Trollmor

Annika Christensen sa...

Jag letar också efter just sådana kaffekoppar!! Inte exakt men något liknande jag har nämligen hela matservisen. Finns en gammal Gustavberg som jag också sparar på.
Men men man får springa benen av sig för att hitta dessa.
Men detär ju en himla tur att det finns den spänningen kvar..
VArje gång man åker till loppis så tänkr man - kansek i dag..

Ha en skön lörda
Kram
annika

NinaH sa...

Åh! Ett så underbart porslin!!!

Trolda sa...

Vilket UNDERBART vackert porslin!!! förstår att du inte kunde motstå det! ;-) Och kanske hör TOMTEN din önskan om utökat porslin...vem vet!?! ;-)

Trolda - kramar =D