Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

söndag 29 november 2009

First Sunday in Advent

Advent. Första söndagen i advent och det är dags att tända det första ljuset av fyra. I år firar vi advent i Malmö tillsammans med min familj. Vi äter middag ute och hinner förhoppningsvis titta på julskyltningen.

Den här advent är ljusstaken enkel på mitt köksbord. Den går i silver och enda färgen är det lilla snöret som håller uppe nummerskyltarna. Jag funderar lite på att lägga något mer på silverfatet men i skrivande stund har jag inte bestämt mig.

Här nedan en liten påminnelse om hur mina adventsljusstakar har sett ut tidigare. Jag önskar dig en trevlig första advent!
Advent. The first Sunday in the Advent and it is time to light the first candle of four. It is a tradition in Sweden that we light a candle for every Sunday in the Advent. This year we celebrate in a nearby town named Malmoe together with my family. We will dine out and look at the Xmas decoration in the shops and in the streets.

This Advent my candles are ordinary, four candle sticks in silver. The only thing that is in colour is the string that holds the number signs. I am thinking about to maybe put something more on the plate but I have not decided yet.

Above you can see how the Advent candles looked previous years. I wish you a nice Advent!

11 kommentarer:

kullervilla sa...

Enkelt, men så vackert…behövs inget mer på silverbrickan.
Kramiz//kullervilla

Hem och Harmoni Marie sa...

Så mysigt med en liten tripp och middag ute....

Önskar dig en fin advent! Kram Marie

Trolda sa...

Så vackert! Jag gillar alla tre alternativen! för egen del inser jag att jag just nu inte HAR någon adventsljusstake med fyra ljus...!?! men det går ju alltid att åtgärda...;-) ha en mysig advent i stora staden och MYS!!! =D

Trolda - önskar fin advent! =D

Moa sa...

Vad vackert och enkelt det var med lite olika ljusstakar så där.. är fint som det är men om man vill kan man lägga några få slingor av lummer Heter det det?.. såna där långa gröna saker.. skira fina.. =). Ha en skön fortsatt första advent.. kramiz/Moa

Annika Christensen sa...

SAmma till dig min vän.
Vet du vad? Nu har jag hittat min bricka från jysk med spelgel i.
En sådn som du också har.
Det var tack vara dig som jag satte gång att leta.
Tycket den ljusstake/ar du har i år är finast.
Ha en skön kväll
Annika

Lusthuset sa...

Önskar dig det samma kära Poppins. Fina ljusarrangeman alla tre. Vackert med ljusstakar på silverbrickan. Det var ett tag sedan man hade traditionella adventsljusstaken framme, det är ju roligt att förnya sig och hitta på något nytt. Ha en skön vecka. Kram!!

Lily´s nya... sa...

Jag tycker ditt adventsarrangemang är fint som det är..
Hoppas ni hade det bra i Malmö! Mycket god mat och många skratt antar jag *ler*. Ni brukar ha det mysigt när ni träffas..
I love your new china :D
Love Lily

Tingeltangel sa...

Jag gillar verkligen årets variant. Så vacker och mycket originellare än de övriga. Önskar dig en fortsatt fin advent.

NinaH sa...

Mysigt på din advents-ljus-bricka! Hoppas er 1a Advents-dag blev precis så trevlig som den lät att bli!;-)

Malin sa...

Så flott detta var...stilrent och samtidigt pyssligt...
Jag kör blockljus detta år igen men siffrorna är nya för i år...
Förr hade vi alltid en och samma adventsljusstake men det är kul att ändra om för vart år...detta har börjat i takt med bloggandet...

Kramar från Malin

Ninnie sa...

Å, vilken vacker och enkel advenstljusstake, den gilar jag. Ha en fortsatt härlig adventstid!