Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

lördag 14 november 2009

I left the shop feeling quite happy

Jag besökte en affär i Helsingborg, Franska Liljan, som hade utförsäljning eftersom de visst skulle flytta till nya lokaler. Det var mest möbler, bl a ett stort svartmålat matsalsbord, men möbler var jag ju inte ute efter. Skulle inte få plats med ett litet bord om jag så använde skohorn. Däremot kan jag inte motstå snygga detaljer även om skåpen hemma inte är tomma precis. De här gjutjärnsljusstakarna fick jag för halva priset, tidigare kostade de 400 kronor för en, nu blev det alltså två för samma pris. Den fyrkantiga krukan i zink kostade en hundralapp och grytunderlägget på bilden längst ner lite mindre. Jag kände mig ganska nöjd när jag åkte därifrån,
I passed a shop the other day. Clearance it said - evidently the shop should move to new premises. Inside were mostly furnitures and my eye caught a lovely large black dinner table, but it was not furniture I was looking for. I could not squeeze in a small table even if I used a shoehorn. However I can not resist beautiful things for decoration - even though my cupboards are filled. I got these candlesticks in cast iron for half the price. The square container in zink in the background like the pot mat on the next photo, were heavy reduced in price. I left the shop feeling quite happy!

13 kommentarer:

Lily´s nya... sa...

Vilken tur att jag tipsade dig :D) Jättefina saker du fick med dig hem...
Kram Lily

Trolda sa...

Vilka FYND!!! =D underbart att få så fina saker till rea-priser =D Och i gjutjärn...detta outslitliga beständiga och mycket vackra material! Förstår att LILY hade ett finger med i spelet...;-)

Trolda - önskar fin lördag-kväll!

Lusthuset sa...

O, ja....jag har också varit där och fyndat. Gick runt och "förbannade" att man inte bor i ett slott med stora utrymmen för mycket vackert fanns där minsann. Jag föll för en lampett med en madonnabild (som är så populärt). Den blev så vacker i sovrummet. När jag sitter och tittar på TV där så tänder jag den och det känns så rofyllt...att sedan folk omkring mig tror att jag konverterat till katolisismen det får man ta. Ha en skön lördag, kära Poppins.
PS. Vi var ute idag och besökte Citron och Timjan som ligger mellan Ödåkra och Fleninge. Värt ett besök kan jag lova.

EVA AGNES sa...

Vilka fynd! Helt underbara. Det var väldigt billigt för gjutjärn.
Och sobert grå.
Fint med både vita, svarta och röda ljus.
Ha nu en bra helg
Kramar Eva Agnes

EVA AGNES sa...

Vilka fynd! Helt underbara. Det var väldigt billigt för gjutjärn.
Och sobert grå.
Fint med både vita, svarta och röda ljus.
Ha nu en bra helg
Kramar Eva Agnes

Malin sa...

Jag förstår om du är glad för detta var verkligen vrakpriser på fina saker...Gjutjärn brukar inte vara billiga saker direkt...suveränt...
Det där underlägget gillar jag skarpt och tänk vad fint att ställa tekannan på...

Kramar från Malin

Windlost sa...

Poppins, what marvelous finds! I love them! I like the gorgeous ribbons around your candlesticks. I have a fondness for ribbons!

I know what you mean about fitting in more furniture. Our home is not huge and is quite full already, after only 3 years. I am slowly trying to replace ugly old things with beautiful things (old or new, as long as nicer!!). But I am starting to edit what I buy more these days.

I loved your duvet comments! I love the idea of a duvet "bag" to slide into. Sounds perfect to me!! What a great idea. I know what you mean - there is comfort and there is style. For me, my bed is about comfort!!

Love Terri xoxo

Annika Christensen sa...

Superfina och ljusstakar får man alltid plats med eller hur?
Kännr Anita men har alrig varit i butiken. Dit borde jag åka direkt..
Ha det gott
Annika

Växthusmadam sa...

Härligt när man fyndar så!
Växthusmadam

Tingeltangel sa...

Vilka vackra saker du hittade. Det är sådana saker som du kommer att ha glädje av länge.... Tack för dina rara ord och din omtanke. Det värmer. Kram.

NinaH sa...

Glada & fina fynd!;-)

Hjärtat Mitt sa...

Jag hade oxå varit jättenöjd över de fina inköpen! Ibland får man ha lite tur :)

Vilka underbara dörrknoppar du visade i förra inlägget. Måste in på sidan och kika mer.

Kram Mari

Agneta sa...

Jättesnygga ljusstakar och även grytunderlägget. Sitter just och funderar över om det går att hänga upp på väggen så att du kan njuta av konstverket? Med en kanna på, så syns ju inte allt vackert.

Var inom sidan med alla vackra dörrknoppar, och hittade helt underbart vackra nyckelhål:-)
Tack för allt fint du delar med dig av:-)
Kram, Agneta