Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

tisdag 17 november 2009

Two ladies on an adventure - and a gent to drive them

För en vecka sedan var jag och Lily iväg ut på äventyr. Bakom ratten satt den här gången mannen. Han är tålmodig och tycker faktiskt det är riktigt roligt att köra två damer till Västra Ströö. Där gick vi förstås omkring och tittade på alla vackra saker som man kan behöva där hemma. Och behöver man inget så kan man köpa något bara till lyst.

Själv kom jag hem med en glaspokal och en bricka i svart lack och mönster i metall. Dessutom trillade lite choklad och några silverhjärtan ner i påsen... Vad Lily kom hem med kan du se här.
I helgen ska vi ut på nya äventyr! Fast utan chaufför den här gången.A week ago Lily and I were out on an adventure. Behind the steering-wheel this time was the husband. He is patient and thinks it can be fun to drive two ladies to the shop Västra Ströö. We strolled around among all those beautiful things you need at home. And if you do not need them, you can always buy something just because you desire it.

I bought a glass cup and a tray in black and metal. Some chocolate and silver hearts also fell into the shopping bag... What Lily bought you can see here.

This week-end there will be more adventures. Without a chauffeur this time.

9 kommentarer:

Lily´s nya... sa...

Det var en härlig tur! Västra Ströö
är rena paradiset!!!
Glaspokalen är superb att ha skumtomtar i..
Hur smakade tryffeln? Alldeles underbar tyckte jag ;-)))
Jag ser fram emot helgen :D Ska bli spännande att uppleva...
Ha det gott *
Kram Lily

Hem och Harmoni Marie sa...

Åh, va kul med sådan utflykt! Och fina fynd gjorde ni förstås också.

Ha det gott, kram Marie

Hannele sa...

Min favoritgodis :)

Annika Christensen sa...

Jag såg det hos Lily verkar var ett bra ställe att handla på.
Skumtomtar mmm
Ha det gott och njut av din saker.
Annika

NinaH sa...

Så fina saker du också fann på Västra Ströö 39! Trevlig tur i trevligt sällskap! Och mums säger man ju inför dina frestande sötsaker också!;-)

IET sa...

Jamen titta, nu har du också en rosengömma! :-)
Ruskigt användbara till allt möjligt.

Och tjuvstart på årets tomtemums ser jag, som du fick även mig att äta förra julen. :-)
Ha det bra/I.

Kattfot sa...

Mmm det ser onekligen frestande ut med de där skumtomtarna. Extra fint med din snygga glaspokal. Lite kungligt att äta godis ur en sån :)

Kram Catrin

Trolda sa...

Åh så trevligt ni har tillsammans=D och ÄNNU en tur på gång...;-)Lyckliga NI som trivs o har det så mysigt tillsammans!=D Och säker smak har ni ju också =D Fiiiiina saker som alltid!

Trolda - kramar =D

dyeve sa...

wondeerful site..Congrats!..I like all..yo're pics..yo're posts