Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

onsdag 4 november 2009

What is happening on a Wednesday at Poppins' place?

Idag är det en kall dag med hård blåst. Nu framåt kvällen faller vinterns första snö över min lilla del av världen. Visserligen är det mer regn än snö men ändå. Risken finns att det fryser på ordentligt i natt.

Här inne är det mysigt. Mannen och jag ska strax se på ett avsnitt av Herrskap och tjänstefolk på dvd. Annars roar jag mig ikväll med att planera middag för gäster på fredag. Det lutar åt något lättlagat... kanske något kryddigt och asiatiskt... får se...

Today is a very cold day and it is blowing heavy. Now it has started to snow, it is the first snow of this year's winter in my part of the world. I must admit that it is more like rain than snow but anyway. Maybe it will freeze during the night.

It feels cosy indoors. Soon the husband and I will look at Upstairs Downstairs on dvd. Otherwise I am planing for a dinner on Friday. It will probably be something easy to cook... maybe something spicy and Asian... have to think again...

6 kommentarer:

Annalunda - Annie sa...

Vilket underbart paket kära Poppins! Ljuuuuvliga kort och ljuuuuvliga änglar...kan liksom inte få nog. Risken är att jag behåller allt själv!

Här är det också kallt...får nog bli en brasa ikväll...och här har det snöat också... *brrrr*

Kram Annie

Annika Christensen sa...

Låter härligt att det är varmt och gott inne och att ni har det mysigt!
Fy bubblan för vädret idag!!!
Ha det gott och lyckat till med maten.
annika

Lotta 8`) sa...

Jag hoppas på snö i natt :) Jo, annars är det inte så mycket kul som händer och då är det roligt att titta runt och njut av vackra bilder - som hos dig :)

Kram :)

Karin A sa...

Det låter som en mysig kväll! Själv har jag sysselsatt mig med pyssel de senaste kvällarna. Det är rätt mysigt när det blåser och regnar/snöar därute. Hoppas ni får en mysig middagsbjudning!

Kram Karin

Trolda sa...

Låter som en alldeles utmärkt onsdagskväll! Inomhus vill man gärna vara nu...Här är det också riktigt burrväder ute nu och jag och den käre Sambon skall OCKSÅ mysa lite nu tillsammans inne i värmen! =D

Trolda - kramar =D

NinaH sa...

Ja usch, gårdagens väder var isande hemskt... även om vi slapp snöflingor! Dagens bättre vad beträffar temp - här i alla fall... Hoppas hos er också!
Varit inne & dreglat bland änglarna i shopen.... Får se om frestelsen blir för stor...igen!!;-)