Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

torsdag 10 december 2009

The Nobel Day

Idag är det Nobeldagen. För en gångs skull ska jag inte följa festligheterna på TV eftersom jag ska iväg två dagar på konferens med jobbet. Men vi ska faktiskt anordna lite festligheter själva ikväll och dela ut priser inom både litteratur, fysik och medicin.
Jag gratulerar alla riktigt Nobelpristagare och hoppas ni får en magisk afton i Blå hallen!

Today is the Nobel Day. I will not follow the festivities on telly this time since I will be away on a conference for two days. But there will be some festivities here as well and we will give a way prizes in litterature, physics and medicin.
Congratulations to all Nobel prizer winners and I hope you will have a magic evening in Stockholm!

3 kommentarer:

ewa-christine sa...

Var inne på flickr och såg dina bilder, jättefina!! Sedan såg jag att du var från Sverige dessutom och ville gärna ge en kommentar. Fina bilder och trevlig blogg!

NinaH sa...

Låter trevligt med "egen" Nobeldag & utdelning!;-)
Vi följde heller inte årets Nobelfest för vi hade julcafé med elever! Det var förstås trevligt det också!;-)

Lily´s nya... sa...

Vackra glas! Jag missade också årets Nobel men ser fram emot nästa..
Kramar Lily