Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

söndag 6 december 2009

Red + Silver = Xmas

I år håller jag mig till rött och silver på köksbordet. Adventsljusstaken såg ni i ett tidigare inlägg. Lite annat än rött och silver blir det förstås - inslag av både guld, grönt, vitt och zink. Men fokus är rött och silver.
Vårt köksbord är stort så det rymmer en hel del dekorationer. Som mitt våningsfat i zink med "julgott", inget ätbart dock. Till vänster en nätklocka med vackra julkulor från Sia.
This year the kitchen table will be in red and silver. You saw my advent candles in an earlier post. Of course it will be bits of other colours too - like gold, green, white and zink. But the main colours are red and silver.
Our kitchen table is large and contains quite a lot of decorations. Like my plate in zink with "Xmas candy", nothing eatable though. To the left a net chloche filled with beautiful red balls.

10 kommentarer:

Lily´s nya... sa...

Vackert så det förslår! Underbara bilder!

Ha en mysig andra advent med mycket glögg, pepparkakor o lussekatter :D

Kram Lily

Lusthuset sa...

Mycket vackert. Vilka fina kulor du hittat. Det är något som jag alltid letar efter...fina julkulor.
Harligt att ha detta som blickfång på matbordet. Ha en skön vecka Kram!

Windlost sa...

How beautiful Poppins. This year I am going to start searching for more old-fashioned ornaments for my tree. I love all the ones you've shown. I generally do not like red but at Christmas it is THE colour! I even bought red and white Christmas cards this year.

xo Terri

kullervilla sa...

Härliga bilder, njuter, vilka underbara kulor.
Kramiz//kullervilla

Merja sa...

Så fint och trivsamt vid ditt bord! Måste smaka bra både med fika och mat:)Ha det gott!

Moa sa...

Så juligt och fint det blir.. du ett sådant där våningsfat är så himla fint, man ser det lite här o där på bloggar nu och det gör att habegäret stärks varje gång.. Vadå.. jag ? lättpåverkad.. neeeej då, det är ju så snyggt.. =) så det så. Ha det gott Moa

Galtholmen sa...

Som taget ur en dröm... jag är en älskare av rött, men gillar inte överdådighet. Men ditt arrangemang förde mig tillbaka till min tid i England - unforgetable!
Har inte haft tid att pyssla så mycket extra i år. Har lagt mycket kraft på butiken, men dina bilder hjälper till på traven.
Tack!!!!!
Ulrika

Annika Christensen sa...

Hej!
oj oj vad längesedan jag var här inne. Det har liksom varit lite annat att pyssla med en sista tiden.
Så mycket fint du har!!!
Dina hjärtan var ju bedårande!!
Tack för dina fina hälsningar till oss den sista tiden.
Det värmer otroligt....
Ha det gott så hörs vi snart igen.
Kram
Annika

Anna sa...

Nästa vecka kommer bokklubben som jag är med i hem till mig. Tills dess skall jag ha kommit på fem till sex böcker att föreslå för de andra. Har du någon bok som du skulle rekommendera att vi läste?

Juliga hälsningar från
/Lilla a (gladdagboken.se)

EVA AGNES sa...

Varmt tack för det boktipset. Jag ska försöka få tag på den eftersom jag inte haft något att läsa på länge.
Kramar
Eva Agnes