Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

söndag 20 december 2009

Snow

I år snöar det inte bara i mitt köksfönster. Snöflingorna har fått sällskap av riktiga utanför. Jag hoppas att snön får ligga en vecka till så att vi kan fira en vit jul. Det händer inte ofta att vi får ha snö på julafton här i Skåne.

Snöflingorna är nya varje år. Jag klipper ut dem i tunt papper och sedan fäster jag dem med lite tejp.
This year the snowflakes in my kitchen window are in company with real ones outside. I hope that the snow will stay at least a week so we will have a white Christmas. It does not happen very often that we have snow on Christmas down in the south of Sweden.

The snowflakes are new for every year. I cut them in thin paper and then I fix them with tape.

11 kommentarer:

Trolda sa...

Ja visst är det väl härligt med snön och med en förhoppningsvis VIT JUL! Dina snöflingor är vackra och gör sig ÄNNU bättre nu med äkta vara som bakgrund =D

Trolda - kramar =D

Lily´s nya... sa...

Visst är det härligt och underbart med snön :D
Jag gillar dock inte att köra bil i detta väglaget..
Vackra snöflingor du gjort..vilket tålamod..
Ha de gott
Kram Lily

Lusthuset sa...

Jättefina...jag tycker bättre om dem än de som är utanför fönstret....men jag kan väl hålla med om att har det nu ändå kommit snö så kan vi kanske få ha den över jul. Det blir ju ljusare ute i väntan på att ljusare tider kommer...snart!! Ha en Underbar Trivsam och Rogivade Jul kära Poppins. Kramar!!

Randi sa...

Vilka ljuvliga snöflingor du har - önskar just nu att jag bara hade pappersflingor här. Vi är helt insnöade och ska vi någonstans så är det bandvagn som gäller. Vi fick 80 cm på en dag. Skulle så gärna vilja ge mig ut och fotografera - landskapet är ovanligt vacker - har aldrig upplevt så här mycket snö på träden.
Önskar dig och din familj en riktigt skön vit jul!
Kram Randi

Lilla Eken sa...

Det var riktigt intrikata pyssligheter du lyckats skapa denna gång. Och jag menar ordet i dess mest positiva bemärkelse förstås. Jätte vackra flingor!

Hoppas jag med att ni får ha kvar snön där nere (mina föräldrar har ju emigrerat till Ystad, och jag önskar dem av allt mitt hjärta en vit o vacker jul). Fast vad är det som de pratar om på nyheterna; bandvagnar istället för bussar! Oj, oj, oj...
Nå, vackert är det iallafall, även om det kanske inte är så trafiksäkert utomhus just nu.
Ha en fin julvecka!
/I.

Karin A sa...

Åh jag minns dina fina snöflingor! :) Härligt att de har fått sällskap av riktig snö också. Nu har snön lagt sig här också och det är så vackert. önskar dig en härlig och rofylld jul!

Kramar Karin

Malin sa...

"Alla" verkar ha fått mera snö än oss...sicket liv...Men enligt väderprognosen så ska det komma under de närmaste dagarna...
Kommer ihåg dina stjärnor och de är helt fantastiskt vackra...sicket pillande med lilla saxen...Har du en sådan där siluettsax...för nu blev jag nyfiken på hur du gör...
Ha de så gott de sista skälvande dagarna innan "det brakar loss"...(helgfirandet)

Kramar från Malin

Galtholmen sa...

Tror minsann att hela Sverige ligger inbäddat i snö i år inför julen. Här i Västergötland har dem lovat vit o kall jul - o det glädjer mig mycket. Jag håller tummarna att även ni i Skåne får det.
Idag är kylan inte så intensiv - bara 6 grader minus. Har haft ca 12-15 minus några dagar. Tror att jag skall ut o rida en stund, o dessutom skrapa bort lite snö på en hage in i skogen, så att rådjuren har lite att äta.
Kram o ha det underbart & önskar dig en VACKER JUL/
Ulrika

Hege sa...

Hei, vil bare få ønske deg god jul, og takk for alt det fine du delte med deg i år. Hilsen fra en leser fra vakre Telemark i Norge.

Hege sa...

Hei, vil bare få ønske deg en rikig god jul, takk for alt det fine du delte med deg i år. Hilsen en leser fra vakre Telemark i Norge.

Moa sa...

Så fina vita snöflingor du klippt.. ser riktigt fint ut och nu desto mer med all snö utanför .. Önskar dig en härlig o fin jul...med mycket mys och fin samvoro. Nu tassar jag vidare, GOD JUL.. Julkramar Monica