Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

tisdag 5 januari 2010

More Amaryllis

Mina amaryllis fortsätter att blomma så vackert. De här vita är två av fyra i samma kruka. Jag köpte dem strax före jul. Fotot tog jag för någon dag sedan, nu blommar tre samtidigt så det är ännu vackrare. I bakgrunden skymtar en röd amaryllis med vita ränder.
Tyvärr hade jag ingen tur alls med hyacinterna den här julen. De utvecklades aldrig utan blommade över utan att slå ut...
Nu ser jag fram emot tulpaner och vårlökar!

My Amaryllis continue to flower beautifully. These white are two of four in the same pot. I bought them just before Christmas. I took the photo some days ago and now three plants are flowering. In the back you can see a red Amaryllis with white stripes.
Unfortunaly I had no luck with my Hyacinths this Christmas. They never developed and bloomed without open...
Now I am looking forward to tulips and spring flowers!

11 kommentarer:

AnnA sa...

Hej!
Vita amaryllis är underbart vackra!
Utomhus i dag far vita tjocka snöflingor i luften. Det gör att allting blir mycket ljusare.
Ha en skön dag!
hälsn
AnnA

simones country home sa...

Hei på deg.

Så vakre blomster, jeg har to sånne store i full blomst selv. ;o)
Fin blogg du har, deg skal jeg følge mer.

Klem Simone

Malin sa...

Vilken perfekt idé att sätta flera lökar i samma kruka...De blommar här med och har avlöst varandra under helgerna...har några som inte blommat alls ännu...
Jo jag längtar efter vårblommorna nu och jag känner att det är dags att sätta in något i blått...det röda har tröttat ut ögonen nu...

Kramar från Malin

Annika Christensen sa...

Underbar amaryllis!
Tänk jag tycker de är som balleriner med vita kjolar.
Konstigt med hyacinterna.
Ha det gott
Annika

IET sa...

Stiligt!! Vackert med halvfyllda.

Jag hade också otur med ett par hyacinter. Just de rosa betedde sig konstigt. Och precis som du råkade jag ut för ett par exemplar som aldrig ens slog ut.
(Men i gengäld fick jag tag i några vita som var otroligt rikblommande OCH stod länge... så det jämnade väl ut sig.)
Hoppas att du får en fin trettondag. Kram.

Caroline sa...

Jättefin blogg! Inspirerar verkligen mig till att hålla min vid liv! Hälsningar Caroline

Kattfot sa...

Fantastiskt fina. De lyser verkligen upp!

Kram Catrin

Trolda sa...

SÅ VACKERT!!! =D Amaryllis är helt klart en Favorit...men slår INTE VÅREN´s lökar såklart!!! ;-) Man läääängtar så nu.....=D

Trolda - kramar =D

Lily´s nya... sa...

Maffigt!!!
Jag tror hyacintlökarna var så över lag, åtminstonne dem som köptes i början..
Kram Lily

Tingeltangel sa...

Åh, vilka underbara amaryllisar. Jag älskar verkligen den blomman. I alla färger. Vill passa på att önska dig en god fortsättning på det nya året. Kram.

solåkra sa...

Sagolikt vacker amaryllis! Du får gärna tipsa om några bra böcker, i pocket, har just ingen bok att läsa just nu...