Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

söndag 17 januari 2010

Winter Vintage

Söndag i januari. Grått väder. Blåsigt. Kallt. Brrr.... Bäst att hålla sig inne i värmen. Jag hade tänkt fotografera men ljuset ger ingen inspiration. Istället bläddrar jag lite bland mina foton och hittar ett som jag inte har visat tidigare. Det är ett stilleben med lite vinterkänsla; kalla färger och vintageprylar.

Sunday in January. Grey sky. Windy. Cold. Freezing... Best to stay indoors. I had planned to take some photos today but the day light is to dark. Instead I browse through my photos on the computer. I found one that I have not published before. It is a still life with winter feeling; cold colours and vintage stuff.

15 kommentarer:

stort och smått sa...

En härlig bild med en känsla från förr i tiden....

Lily´s nya... sa...

Jag upptäckte också en konstig kommentar igår på L o V, också ett gammalt inlägg, feb 2009..
Märkligt!

Fin känsla på bilden!
Det är inget bra väder för fotografering..

Ha de gott
kram Lily

lottens vita och gröna sa...

guuu så vackert bild! ha en go söndag! varmkram lotten

NinaH sa...

Det var bra att det blåste ute - så du letade fram detta till oss!;-) Äh- skämt åsido! Ingen av oss vill ju ha blåsten!! Och verkligen inte önska den till någon annan!!:-)... En mycket vacker bild av ett mycket vackert stilleben!!

Trolda sa...

Ja men visst är det väl skönt att vara inomhus o kura i detta vädret =D Jag har jobbat idag men myst då o myser nu =D Riktigt ljuvligt sött foto Sådana små skor är ju bara SÅ gulliga!=D

Trolda - önskar fin vecka! =D

Annika Christensen sa...

Tack för att du bjuder på denna fina bild. Ja idag har det varit väldigt grått.
Ha en skön kväll
annika

Annalunda - Annie sa...

Poppins hej!

Brrrrrr...ja nu längtar jag till rosorna står i knopp!!!
Vilket underbart foto...vilket otroligt charmigt motiv! Bara så vackert!

Kram Annie

EVA AGNES sa...

Väldigt fin vinterbild. Jag gillar!
Kram Eva Agnes

Lusthuset sa...

Ja idag var det ingen utgång här heller. Usch säger jag bara. Så vackert foto. Är det dina små skor som du har kvar? Hoppas att du får en bra vecka...jag skall börja veckan med att gå till tandläkaren...det är inte kul. Kram!

Malin sa...

En vacker och "stilla" bild...kanske lite som vädret där ute...
0-gradigt här och lite tunt snöfall...kallt i vinden och man vill helst kura innomhus...
Sitter på jobbet just nu och i morogn väntar en efterlängtad ledig dag med bara planer för egen skull!
Ha det Gott!

Kramar från Malin

Moa sa...

En härlig och fin bild.. gillar den mycket, ditt förra inlägg var också jättefint, visst är det skönt att få till lite annat nu efter julen. Städade undan det allra sista i helgen och pysslade lite jag också.. skönt och härligt. Ha en bra vecka.. Moa

Tingeltangel sa...

Vilken charmig bild. Jag håller med dig om att det är svårt att hitta inspiration för att fotografera i detta mörker.

Karin A sa...

Ja usch gråväder är verkligen inte kul, speciellt inte när man ska fota. :) Tur att du har godbitar i arkivet att plocka fram...

Kramar Karin

Zaga sa...

Vilken fin läshörna du har! Visst är böcker rikedom!! Känner igen mig i den skildring från biblioteket när du var liten. Precis så var det i den lilla ort som jag bodde. I källarplanet i ett hyreshus, där botaniserade man mellan hyllorna.
Önskar Dig en trevlig helg!
Kram Eva-Lis

Anonym sa...

what a beautiful blog and the photos! Oh my gosh, so LOVELY!!!

teresa mahmud