Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

måndag 25 januari 2010

Yummie, yummie - CHOCOLATE

Jag fick en ask choklad i julklapp från jobbet. Det visade sig vara läckra choklapraliner från irländska Lily O'Briens. Företaget startade i Mary Anns kök för snart tjugo år sedan och hennes främsta avsmakare och smakdomare har alltid varit dottern Lily. Resultatet blev underbart god choklad med attityd. Eller vad säger ni om följande beskrivningar:

I got a box of chocolate for Christmas from work. It were delicious chocolates from Irish Lily O'Briens. The company started in Mary Ann's kitchen nearly twenty years ago and her chief taster has always been her daughter Lily. The products turned out lovely, chocolate with an attityde. What do you like the following descriptions:

Chocolat Noir - Truly decadent rich dark ganache wrapped in a dark chocolate with a dark chocolate drizzle. Strong, silent romantic type.

Hazelnut Torte - Smooth hazelnut praline with caramelised hazelnut pieces in a milk chocolate shell topped with a white chocolate swirl. Bonney, behaves like a squirrel, collects stuff.

Créme Brulee - Sweet vanilla custard truffle topped caramel served in a white chocolate cup sprinkled with caramelised sugar. Generous, likes long walks and weekends in Paris.
 
Cookies 'n' Cream - Crounchy creamy truffle in a milk chocolate cup sprinkled with milk chocolate chips. 70's soul dude, it's a luurve thing with bite!

10 kommentarer:

Lily´s nya... sa...

Fresterska där ;-))
Hon har god smak den kära Lily ;-))
Kul att få såna julklappar..

Du får nog ändra dina inställningar :-)

Kramar

Lusthuset sa...

Det ser ju inte dumt ut må jag säga. Kul att det ploppar upp affärer med lite speciell, lyxiare choklad. Dyrt kanske men smakar det så kostar det ju. Den som heter Creme brulee låter ju härlig...vilken beskrivning! Det är sådana smakbitar som man ransonerar och sitter och riktigt njuter av. Lyckost. Kram och ha en fortsatt fin vecka!

lottens vita och gröna sa...

sååååååå smaskigt lyxigt!gissa vad som jag är sugen pårå nu...
varmkram lotten

Signes vind sa...

Åhhh så gott det ser ut. Undrar om det går att få tag på i Sverige eller om man måste skicka efter. Verkar vara precis i min smak - fin hemsida också - läggs in som en favorit. Tack för tipset o kram / Lotta på Signes vind

Tingeltangel sa...

Åh, så gott det låter. Och ser ut. Chokladbitarna är ju otroligt vackra att se på också. Nötter är inget för mig - men en sådan där mörk bit skulle vara alldeles underbart.

Trolda sa...

Tänk en ask CHOKLAD och en god bok...;-)

Trolda - mums! =D

Moa sa...

Jisses Poppins.. här försöker jag "Deffa" mig.. dotterns uttryck för att äta mycket lite och nyttigt.. samt att motionera då... =)). Så kommer dumed världens freselser.. suck.. vad sugen jag bliiiir. Men tur man har karaktär.. *hrkl.. hrkl..* Ha det gott ..Moa

Annika Christensen sa...

Men så gott och så bra för humöret.....
Kram
Annika

EVA AGNES sa...

SMASKIGT!! Så sugen jag blir. Har varit och kikat på deras hemsida också. Fantastiskt.
Kramar Eva Agnes

Malin sa...

Åh så gott det låter och ser ut...Choklad är nummer ett bland godis för mig...om så bara en Marabou Helnöt...

Kramar från Malin