Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

tisdag 23 februari 2010

More about my vain lad

Ni undrar kanske varför jag så ofta talar om rosen A Shropshire Lad som min fåfänge gosse? Av någon anledning så verkar allting mer glamoröst kring honom än kring andra rosor. Tänk bara den gången han så elegant och avslappnat formade sig kring kungakronan i rabatten (fast den egentligen var till för att stödja den mer blygsamma Teasing Georgia). Se på bilderna här ovan så förstår ni bättre.

PS Min dator får fortfarande intensivvård och utgången är osäker…

Maybe you are wondering why I always talk about the rose A Shropshire Lad as my vain lad? For some reason everything seems to be more glamorous around him than other roses. Like that time when he so elegantly was modeling around the crown (the crown was meant to be a support for the more shy Teasing Georgia). Take a look at these photos and you will understand better.
PS My computer is still in intensive care and I do not how it will end…

12 kommentarer:

AnnA sa...

Hej Poppins!
Mmm.Efter dina godisbilder har jag funderingar på att föröka en gång till med en liten fåfäng engelsk kille...
Jag har försökt en gång, men han gillade inte läget...
Läckra foton!
hälsn
AnnA

Lusthuset sa...

Ja det är verkligen en underbart vacker gosse.....åååå vad jag längtar när jag ser dina bilder. Just nu verkar det som om den mesta tiden går åt till att längta efter olika saker och det är väl knappast någon kreativ sysselsättning....nåja man skottar och sopar också *Suck* ...vi håller tummarna för din dator. Kramisar!!

Galtholmen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Galtholmen sa...

Underbart att en ros kan vara en "lad" tycker jag. Rosor blir annars för det mesta så otroligt kvinnliga. Läste med förskräckelse i senaste Allt om Trädgård att dem tänkte införa en mer modern och manlig attityd till hur en trädgårds egenskaper beskrivs. Att dagens epitet var kvinnoförnedrande... Men om en trädgård förmedlar alla dessa vackra ord, varför då inte låta den få fortsätta med detta...
Tråkigt med din dator förresten. Är lite i samma situation. Men jag har hunnit skaffa en ny, o håller som bäst på att försöka överföra allt material från gamla till nya. Ett digert jobb o inte det allra roligaste.
Kram o lycka till
Ulrika

Trollmor sa...

Det är en mycket stilig gosse att vila ögonen på :-)
Grattis till utmärkelsen Månadens blogg, vad roligt!
Hoppas att datorn kryar på sig snart.
Kramar Trollmor

Annika Christensen sa...

Har förstått att du håller den kär.
Trist med data krångel jag har fått rätt på mitt äntligen!
Ha en bra dag
Annika

Elisa Day sa...

Härliga bilder! Längtar efter sommaren när jag ser dom.

Windlost sa...

Gorgeous Poppins - your roses and photos are equally stunning! xo Terri

NinaH sa...

Den gossen njuter man gärna! Åtminstone med dig bakom kameran!;-)

Karin A sa...

Hehe, han är otroligt vacker hur som helst. :) Härliga bilder!

Trist med dina datorproblem. Jag håller tummarna för att du får bukt med dem. Trevlig helg!

Kram Karin

Ingela sa...

Läckra bilder på fina rosor!

Hälsningar
Ingela

Trolda sa...

Förstår VERKLIGEN att Han har en speciell plats hos dig...=D En riktigt ståtlig Gentleman är det, väl värd att sätta i fokus! =D

Trolda - kramar =D