Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

onsdag 3 februari 2010

Snow in abundance

Snö i mängder, snö som yr över fält och vägar, snö som täcker bilar och cyklar, snö på järnvägsspåren, snö som får tak att brista, snö i drivor utanför ytterdörren - snökaos!

Hm, bäst att hålla sig inomhus så mycket som möjligt. Vi fikar, dricker te, mumsar på de sista chokladbitarna från julen - visst kunde man ha det sämre... Vi läser, lyssnar på musik och spelar spel. Det är nästan som vi gått i ide i väntan på ljusare tider.

Det här söta spelet har vi fått av goda vänner och är väl mest tänkt som prydnad. Vi brukar träffa våra vänner, Tintin och hans fru, för att spela kort: tjejerna mot killarna - ni må tro att det ligger i prestige i vinsten!
Snow in abundance, snow that drift around fields and roads, snow that cover cars and bicycles, snow on the railway tracks, snow that make roofs burst, snow-drifts outside the entrance - snow caos!
Well, best to stay inside. We have coffee, we have tea, we munch on cakes and the last Xmas chocolate - it could be worse... We read, listen to music and play games. It is almost like we gone into hibernation, waiting for the light.
We got this sweet board game from some friends and it is mostly intended for decoration. We use to play cards with our friends: the girls against the guys - yes, that means a lot of prestige!

8 kommentarer:

Trollmor sa...

Det låter som om ni har det riktigt gott inne i värmen :-)
Ja, Bore är synnerligen på hugget, börjar kännas som en evinnerlig kamp med snöskyffeln.
Vilket sött spel, hopp hopp!
Må så väl,
många kramar Trollmor

Lusthuset sa...

Ja, visst är det så, man känner inte igen sig häromkring längre...och hjälp jag höll nästan på att trampa på en av mina buxbombollar som inte syntes under snön...vilket TUR att den klarade sig. Det är bara den dubbla pallkragen som sticker upp ur snön de andra är översnöade. Jättegulliga små kaniner...kul och annorlunda spel. Ja, du man får göra det så bekvämt och trevligt man kan tills allt detta försvinner...och då undrar man vart det skall ta vägen. Ha en skön kväll. Kram!

Trolda sa...

Ja allra skönast och bäst att vara inomhus o mysa i denna vitaste av Världar! Här är det 60 cm snö i området och det kan jag bara minnas sedan man var barn... DÅ älskade jag snön och var områdets mesta igloo-byggare och åkte snabbast nerför backarna...;-) IDAG längtar jag OERHÖRT till Våren och en LJUSGRÖN o SPIRANDE Värld... Men som du så klokt säger; "det går ju ingen nöd på oss direkt när vi kan sitta inne o mysa..."

Ursött spel =D

Trolda - godmorgon!

Annika Christensen sa...

Hej!
jag njuter faktiskt också. Detta är lugnet före stormen liksom.
Vilka vackra figurer synd att bara ha som prydnad.
Ser dig framför mig i en fåtölj med boken i handen och påsen på bordet.
Ha det gott
Annika

Lily´s nya... sa...

Jag föll för det du skrev om choklad..Fast det förvånar väl inte dig..

Igår var värsta dagen att köra bil denna vintern. Jag känner mig oerhört stolt att körde iväg...

Enligt ett amerikanskt murmeldjur är det 6 veckor till våren kommer..
Undrar om det bara gäller i Amerika, eller även i Skåne ;-))
Längtar gör man...

Kram Lily

Julia C. sa...

I can´t imagine a clime like yours, we live in Buenos Aires Arg. and now it´s summer & this year in particular is really hot.
I enjoyed with your article is really vivid.
"It is almost like we gone into hibernation, waiting for the light"
this sentence gives me an exact idea how do you feel by this time. Thanks. Julia C.
http://lasillachic.blogspot.com/

ledighetsparadiset solåkra sa...

vilket otroligt sött spel. Härligt lagom slitet.

Suzanne MacCrone sa...

Such a cute board game...adorable for Spring play time!

Ciao bella,
Suzanne