Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

fredag 12 mars 2010

English charm and elegance

Fredagskväll och jag är helt slut efter en arbetsvecka fylld av många intryck. Just nu så går jag på en vidareutbildning i form av en kort högskoleutbildning. Även om det tar mycket tid så är det samtidigt så roligt och inspirerande att det är värt den extra arbetsinsatsen.

Igår hade vi förresten städdag på jobbet - vi tog alla de där ytorna som inte blir städade annars. Min uppgift blev post- och kopieringsrummet och där hade det verkligen samlats både skräp och damm i åratal. Efter två timmars städande avslutade vi med vin och landgång. Det var tur att mannen kunde köra mig hem för jag var ganska "glad" efter den långa dagen, dock avhöll jag mig från att sjunga i bilen. :)
Ljuset ovan har fått ett band i blått och vitt, bandet finns till försäljning i shopen. Där finns nu också fler kort att välja mellan - ja, jag tröttnar aldrig på kort... Dessa kom nyligen från England och är fyllda av vintagekänsla. Motiven är djur, barn och engelsk elegans!

Friday evening and I am exhausted after a busy week. Beside work I am attending a university course. I find the course very inspiring and I can see how useful it will be for my work, but it takes a lot of time.
By the way, yesterday we had a special cleaning day at work - we decided to clean where it normally does not get cleaned. My task was to clean the post room, filled with dust and things of many years. After two hours we got together over some food and wine. Luckily the husband drove me home because I was quite "happy" after a hard days work and some wine. But I did control myself and did not burst into singing in the car.

The candle above is decorated with a polka dot ribbon, the ribbon is available in my shop where I also have got some more cards for sale - yes, I never get tired of cards... These cards are from England and filled with English charm and elegance.

4 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Spännande med utbildning vad läser du?
Ja helt slut är jag också.
Tack och lov att det är fredag.
Nu är mat på G och vinet står öppnat och klart.
Ha en skön helg
annika

Lusthuset sa...

Härligt att koppla av efter en arbetsvecka. Låter riktigt roligt att städa tillsammans på det viset...klart ni var värda landgång och ett glas vin..eller två!!? Ha nu en riktigt skön helg, kära Poppins. Kram!!

Trolda sa...

Låter spännande och intressant med utbildning! Kul att få nya infallsvinklar och idéer. Och korten är ljuvliga! Speciellt då de med Djurmotiven tycker jag...:) och visst brukar det vara ett LEENDE på kyrkan!?! Tänkte inte på det igår, men nu när du säger det...kanske endast ett SOMRIGT leende!?? Ha en härlig söndag i Solskenet!!! =D

Trolda - godförmiddag! =D

♥ Hannele på Hisingen sa...

städdag har sönerna haft hemma också..