Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

söndag 21 mars 2010

In my borders

Äntligen har våren fått fäste här nere i söder. Igår regnade det visserligen hela dagen men trösten var att nederbörden i alla fall inte kom i form av snö! Idag (söndag) var det utlovat mer regn men i stället så har solen varit framme nästan hela dagen. Det var dags att gå ut och inventera rabatterna för att se vad som är på gång. Snödropparna blommar förstås, liksom vintergäcken.
At last spring has come to stay in my part at Sweden - down in the south. Yesterday it was raining all day but I was glad that it was not snow! Today (Sunday) they said it was going to keep on raining but the sun has been shining. I have been outdoors, checking the borders. The snowdrops are in full bloom and also the Eranthis hyemalis.
Påskliljorna skjuter upp som spjut i rabatten och min ljuslila krokus är på väg att slå ut.
Inomhus känns det också som vår och det börjar dra ihop sig till påsk.
Gladast är jag över att jag äntligen efter fem veckor har fått tillbaka min laptop - pigg och kry! Tack, snälle storebror!
The daffodils push up like spears in my borders and the lavender crocus is soon in full bloom.
Indoors there are spring feelings too and soon it will be Easter.
I am most happy that my lap top after five weeks are back - recovered! Thank you, my dear big brother!

19 kommentarer:

Trolda sa...

Tänk...varje år vid denna tiden önskar jag att jag bodde nere i Skåne...=D Så mycket TIDIGARE allt är hos er! Men "den som väntar..." UNDERBART med Blomster i rabatten nu! Som man längtar! Jag har köpt penséer idag iallafall, som jag tänkt plantera imorgon =D Härligt med en fungerande dator igen för dig! och så vackra ägg du gjort!! =D

Trolda - kramar =D

Merja sa...

Tänk så glad jag var för några dagar sen...då regnade det och blåste...oj, så fort snön försvann! Våren kändes på gång:) Rabatterna blev så smått synliga och vägarna bara.
Fast idag ...suck...då ligger allt gömt under ett lager med snö igen...
Får istället tänka på lite påsk pynt. Tack för dina bilder:)

Fågel Blå sa...

Har hittat hit till din ljuvliga blogg!
Så mycket fint du visar!
Kommer strax tillbaka!
Kram Kathrine

Hjärtat Mitt sa...

I dag har det verkligen varit skönt, även om det har blåst en hel del.
Var ute en runda i trådgården jag oxå, för visst måste man inspektera :)

Måste vara skönt att få tillbaks datorn. Det är inte roligt när de krånglar, de rackarna.

Söta påskägg du har gjort.

Kram Mari

Ninnie sa...

Å, så underbart att äntligen få se snödroppar i blom! Jag har än så länge inga blommor runt mitt hus, inte bara på grund av snön som ligger kvar, men också på att jag ännu inte har någon trädgård alls runt det nya huset, bara jord o lera under snön! Mycket att ta tag i nu när det blir vår...!

Lena Celine sa...

Å hvor du er heldig som har fått våren alt. Jeg må nok vente en stund til. Fikk mer snø i dag tidelig.


Klemmer fra Lena

ullis sa...

Gokväll! Underbara vårbilder!
längtar tills mina egna kommer opp, ännu ligger snön ganska tjock, fast sol och blåst tog ganska bra igår så vädergudarna straffade oss med snö idag....
Ullis

Randi sa...

Sååå underbart att få njuta av dina underbara bilder av vårens ankomst hos dig! Hoppas den kommer hit till mig också. Snart är det bara vi här uppe på toppen som inte har några vårtecken ännu. Sol hela dagen! Lyckliga du!
Kram Randi

Karin A sa...

Åh så underbart det redan blommar hos dig. Här finns det fortfarande en del snö kvar men här och var kan man se blommande snödroppar (åtminstone rabatter i söderläge). :) Fina bilder!

Dina ägg ser alldeles underbara ut. Kul att du valt att lägga dem i en korg. Det har jag också gjort med mina. :)

Ha det gott och hoppas solen skiner även i veckan!

Kram Karin

Annika Christensen sa...

Visst är det underbart att strosa i trädgården nu.
Vad glad jag blir att du har fått tillbaka din laptop.
Bra med stora bröder.
Hoppas att vi ses på tisdag.
ha det gott
Annika

Christina sa...

Härligt med vårblommor i trädgården! Här är det bara snö än så länge.
Ha en bra ny vecka!
Christina

Tingeltangel sa...

Men åh så fint. Lite orättvist känns det dock. Här har det snöat ordentligt så gott som hela dagen. Igår var altanen snöfri. Idag har den ett vitt lager igen. Suck... Kram.

Lusthuset sa...

Ja, är det inte härligt. Fick inspiration och gick ut och donade i Lusthuset. Försökte göra det lite vårfint. Nu sticker det upp gröna spjut i alla rabatter och det är underbart. Vi behöver det efter denna långa vinter. Ha en bra vecka. Kram!

Liane sa...

Vad härligt med lite vårblomster. Hos mig så skymtar ajg bara lie av påskliljebladen.

IET sa...

Härligt!!
/IET

Galtholmen sa...

Oj, vad långt våren kommit hos er. Jag som är så lycklig att snön lämnat 30 cm snöfritt i en av mina rabatter. Innan snötäcket är helt borta från min trädgård, dröjer det nog ett tag till. Men det går åt rätt håll. Jag får njuta av din vår så länge.
Kram/
Ulrika

Lena sa...

Vad det växer och knakar hos dig. Vackert att se! Ha en bra dag.

Kolonistan sa...

Vår i Skåne. Känns som det är där man ska tillbringa påsken med att njuta, samtidigt kliar det i fingrarna att komma igång med vårstädningen på min koloni. Roligt att jag hittat din blogg. Känns som att jag kan lära mig mycket och få mycket inspiration från den till min egen. Jag har börjat en resa alldeles nyss, tänker blogga om livet på min kolonilott. /Kolonistan

Lily´s nya... sa...

Ja, det är underbart! Jag gick förbi min gamla gamla trädgård. Såg att snödropparna var på gång, och lite annat..lite abstinens har jag allt..
Har köpt lite penseér och pärlhyacinter som jag placerat vid entréen..
Fina ägg i korgen!
Antar att du tycker det är underbart att ha fått tillbaka din dator.. ;-))
Kram Lily