Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

tisdag 2 mars 2010

Ribbons

Jag gillar många saker. Jag har alltid haft en förkärlek för pappersvaror: pennor, papper, radergummin, anteckningsböcker m m. När jag var barn älskade jag att leka att jag arbetade i kassan på posten eller på ett kontor. Jag har också alltid fascinerats av sybehörssaker: knappar, trådrullar, garnnystan och band. Fortfarande kan jag häpnas över variationsrikedomen när det gäller färg och form. Och det märks i min shop för där svämmar det över av pappersvaror i form av kort och nu även av dekorationsband.
Vackra band kan man ha till mycket. Ett band som omtag kring gardinen eller runt stearinljusen. Sy fast det på kläderna eller ha ett brett band som bokmärke när du läser. Eller varför inte kring påskägget? Endast fantasin sätter gränser.
I like many things. I have always loved stationary like pencils, papers, rubbers, notebooks etc. As a child I loved to pretend that I worked at the Post offfice or as a secretary. I have also always been fascinated by sewing-materials like buttons, threads, balls of yarn and ribbons. I still get amazed by the varations of colours and shapes. And this you can notice in my shop because there are a lot of cards for sale. And now there are also ribbons.
Beautiful ribbons are useful. You can have it for decoration on curtains or around your candles. Fix it on your clothes or use it as a book-marker when you read. Why not decorate the Easter eggs with them? It is only your own imagination that sets limits.

13 kommentarer:

MARLENE sa...

Trevliga band... alltid användbara som du skriver. Lite kul att vi hade liknande lekar som barn.

Randi sa...

Så skönt att jag inte är ensam om det här. Jag har en hel låda med massa vackra band. Kan inte låta bli att köpa dem om jag ser något vackert.
Kram Randi

Lotta 8`) sa...

Det var många fina band hos dig :) Jag är också en riktig hamster och samlar på mig alla möjliga band och spetsar :)

Tittade in till din butik och Åhhh så mycket fint du har där! Just nu så dreglar man över allt som har med färger att göra - gärna pastell :) Det är så vackert att knyta fina band runt glasburkar, glasvaser och ljustakar och ställa på bordet :)

Bara den hett efterlängtade våren kunde komma någon gång!!!

Ha en skön dag ♥

Lena Kristina sa...

Hej Fru Poppins!

Ja band, papper, pennor och vackra antecningsböcker är verkligen något jag kan förlora mig i.

-Behöver du verkligen det där? kan maken säga.

_ Behöver och behöver, jag vill ha dem, de gör mig lycklig!

Ja, så är det med mig, jag känner mig rik och ltxig av sådanan saker, kan gå och mysa och titta på dem när jag inhandlat dem :)

Hoppas allt är väl med dig

Kram Lena

NinaH sa...

Du bjuder på härlig läsning & bild!! Jag känner igen mig i allt du säger!! Hundra procent!!!
Papper o dess "tillbehör"- alltid fascinerat och lockat! Och likaså band! Jag sugs till dessa saker som en svamp... i butiker, kataloger, på loppis, i "samlingar", på bild! Sen ska viinte tala om vad dessutom smalat på mig!;-)

Trolda sa...

Så många vackra band du bjuder på! Härligt med dessa ljusa Vår-pasteller nu! =D och tänk att det har jag redan förstått att du är en liten samlare av rang...;-) Så mycket pyssel o pynt du alltid bjuder på! =D Ha en HÄRLIG dag där nere där jag hörde att enligt SMHI´s mätningar så har Våren faktiskt kommit...=D

Trolda - kramar =D

Kattfot sa...

Tänk att det finns många saker man aldrig kan få för mycket av...som fina band & snören. Så söta allihop!

Kram Catrin

Annika Christensen sa...

Jag förstår dig. När jag var liten så kunde jag gå i sådana affärer i timmar. Fast nu är det så att jag blev inte så händig som vuxen.
Skall du till mässan i helgen?
I så fall kanske vi ses
Annika

Hanneles paradis sa...

jo, en och annan anteckningsbok har man :)

Moa sa...

Jättevackra band har du.. njuter och vill ha.. =).. önskar dig en härlig och fin helg.. Kram/moa

Lily´s nya... sa...

Jag håller helt med dig! Alltid varit fascinerad av samma saker..
Visst är det som du säger..vackra band kan man ha till mycket..endast fantasin sätter gränser..
Ska genast kika in i din shop!
kramar Lily

Lily´s nya... sa...

Jättevackra band!
Kikar in med en beställning de närmaste dagarna!
Kramar

Tingeltangel sa...

Dina band är jättesöta. Det är roligt med sådana saker som fina band, de är underbara att ha även om man inte använder dem till något speciellt. Man kan bara njuta av att ha dem.