Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

torsdag 1 april 2010

Easter

Först måste jag påminna om att det pågår en utlottning här på bloggen. Kolla in föregående inlägg. Fram till klockan 24 påskafton kan du kommentera och vara med i lottdragningen.

Äntligen är det påsk och lite ledighet. Vi firar påsken med familjemiddag och konstrunda. Varje påsk öppnar konstnärer över hela Skåne sina ataljéer för alla som vill komma på besök. Det är kul, intressant och spännande!

Idag har jag handlat påskliljor, hyacinter och pärlhyacinter och lite till. Forsytian i vasen är på väg att slå ut. Köksbordet har dekorerats. Påskfjädrar pryder rosenbusken utanför entrén. Godis ligger och väntar på påskkärringarna. Jag önskar dig EN GLAD PÅSK!
First I want to remind you about the lottery on Poppins' Garden. Check out the previous post. Until Saturday you can comment and participate.

At last it is Easter and I will have a few days free from work. We will celebrate Easter with a family dinner and art. Every Easter artists around in the south of Sweden open their homes for everyone who want to visit. It is fun, interesting and exciting!

Today I have bought daffodils, hyacinths and some more. The forsythia in a vase is starting to bloom. The kitchen table has been decorated. Feathers are decorative in the bush outside the entrance. Sweets are waiting for the children to come to the houses, disguised as witches. I wish you A Happy Easter!

10 kommentarer:

Moa sa...

Åh.. det låter som du är laddad och klar för en härlig påsk.. vilket jag inte är, klar alltså..men det blir jag så småningom.. Glad Påsk önskar jag dig också... Kram/Moa

Lily of the valley sa...

Vi ses snart ;-)
Kram Lily

Randi sa...

Ljuvligt romantiska bilder som alltid hos dig! Önskar dig också en skön och spännande GLAD PÅSK i konstens anda. Här är det utställning i nästan var gård.
Stor kram Randi

Trolda sa...

Så vackra bilder och så stämningsfullt du beskriver allt! =D GLAD PÅSK!!!! =D

Trolda - kramar =D

La Silla Chic sa...

Happy Eastern to you too. Julia C. from Argentina.

Karin Lindström sa...

Hej Poppins!

Så fina bilder du visar, visst är det en härlig tid nu! Tänk om jag bodde lite närmare, det låter ju så trevligt med konstrundan.

Ha nu en jätteskön Påskhelg med mycket gott och mys!
Många kramar
Karin

♥ Hannele på Hisingen sa...

Trevlig påskhelg, kram.

Tingeltangel sa...

Glad påsk. Stor kram till dig från en trogen bloggvän som alltid beundrar dina vackra bilder.

Fågel Blå sa...

Hej Poppins åh så fina bilder du bjuder på!
Lovely!!!!!!
Haen fin kväll!
Kram kathrine

Sunflower Farm sa...

Do you open your home too for the Easter Art? Love your blog