Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

tisdag 13 april 2010

Right now in my garden

Så här ser det ut just NU i min trädgård! Vid entrén blommar det för fullt i krukorna. Man blir glad när man kommer hem från jobbet och möts av en färgexplosion.
This is how my garden looks like right NOW! There are a lot of flowers by the entrance. After a long day at work I get happy when I meet this explosion of colours.
 
I rabatterna blommar redan kaukasisk förgätmigej. Små röda tulpaner är på väg att slå ut och passar fint tillsammans med gula påskliljor. Längst ner är det blå ormöga som njuter i solskenet.
In the borders the forgetmenot (Brunnera macrophylla) are blooming. Small red tulips are soon in bloom and they look sweet beside the yellow daffodils. Blue-eyed Mary (Omphalodes verna) are enjoying the sunshine (below).

5 kommentarer:

Lusthuset sa...

Så härligt att mötas av blomsterprakt redan i dörren när man kommer hem...så skall det vara för att kännas bra. Än lever vårblommorna. Hurra!! Kungsängsliljan är väl en otrolig blomma...man tror knappt att det är på riktigt. Jättefina bilder. ha en fortsatt skön vårvecka. Kram!

Trolda sa...

Åh så ljuvligt vackert, vilken entré!!! =D Och så TIDIGT med ormögat där redan...Idag såg jag iallafall Vitsippor på väg till jobbet - det är en underbar tid NU!!! =D Ha en fortsatt fin vecka! =D

Trolda - kramar =D

Madame C sa...

Fantastiska bilder! Vilka vackra kompositioner du gör!
Ha det gott, Charlotta

Galtholmen sa...

Din vår har kommit långt längre än min. Enligt zonindelningen bor jag i zon 5. Men bara 3 mil härifrån har dem zon 3. Där blommar oxå tulpaner o påskliljor. Medan jag får vänta på denna fröjd ett tag till. Förhoppningsvis har dem precis slått ut när jag kommer hem från en veckas skidåkning.
Kram/
Ulrika

Annika Christensen sa...

Tror vi har samma smak i mycket vi har iallafall samma krukor och de är snygga...
Tack för vinsten skall försöka fota dem en dag.
Tiden räcker liksom inte till just nu känns det som.
Jobb både borta och hemma.
ha det gott
Annika