Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

söndag 25 april 2010

Spring greetings

Innan jag berättar fortsättningen om Ludvig XIV måste jag bara posta en liten vårhälsning. Vilken härlig helg vi har haft ute i trädgården. Nu börjar det likna något: nytvättade plattor, gräsmattan har fått sig en omgång med mossrivaren, alla rosor är klippta, de flesta rabatterna i ordning och utemöblerna på plats. Så skönt det var att kunna sitta ner och njuta på söndagen innan det blev för kallt och vi flyttade inomhus, trötta av all frisk luft.

PS Påminnelse - det är rea på Poppins' Garden - SHOP fram t o m 2 maj...

This is a small spring greetings from Poppins' Garden. What a lovely week-end this has been. We have been outside and now the garden is starting to look nice: the stones on the terrace are cleaned, the lawn prepared, all roses cut, most of the borders done and the garden furnitures on place. It was wonderful to sit down on Sunday afternoon and enjoy everything. After a while it was too cold and we moved inside, feeling tired after all the fresh air.

11 kommentarer:

Lily´s nya... sa...

Ja, det har varit en underbar helg :D
Kram Lily

Christina sa...

Härligt med 'uteväder'!
Ha det gott!
Christina

Malin sa...

Det har varit fantastiskt o nu ropar vi äntligen!!! Även om jag jobbat så är det gott o eftermiddagen idag har utnyttjas till max...inte med jobba utan bara vara...

Kram från Malin

Moa sa...

En underbar helg har det varit här oxå.. massa utetid så jag var helt slut här på eftermiddagen och var tvungen att ta mig en liten tupplur.. *ler*.. känner mig pigg men trött i kroppen just nu. Mina rosor har tagit väldigt stryk av vintern som varit, många är svarta långt ner mot roten, får se hur min rossäsong blir men ingen är nog helt död i alla fall och det är jag glad över. Ha en riktigt härlig vecka.. Kram Monica

Madame C sa...

Vilka fina bilder! Ja det har sannerligen varit den härligaste helgen på länge! Ha det gott, Charlotta

Annika Christensen sa...

Ja vilken dag.. kom in kl 21.00 ursvulten och då trött.
Vår vacker bild det tackar jag för.
Ha en skön vecka
Annika

Kristine sa...

Very beautiful.

Trolda sa...

Åh så underbart det låter...här var det utlovat riktigt fint väder men det höll inte riktigt måttet tyvärr...men det KOMMER väl hit också! :) Och vad härligt att slå sig ner nöjda o trötta i rengjorda möbler ute efter en Trädgårdsdag sådär =D

Trolda - kramar =D

Madelief sa...

Thank you for your sweet comment on my blog. I am glad you posted it again in English, because my Swedish is not very good :-)! I feel honoured that you had a look at my blog, because I have been silenty following yours. I think it is very beautiful!

Wish you a happy evening.

Lieve groet, Madelief

NinaH sa...

Trevligt med vårhälsning!
Nu väntar jag ivrigt på fortsättningen om Louis!;-)
(Jadå- kan nog härifrån även bli något om Maria av Skottland framöver!;-) ...)

Tingeltangel sa...

Det låter helt underbart. Jag har ju ingen egen trädgård längre. Det är både skönt och lite tomt. I helgen vårstädade jag lite i vår gemensamma trädgård i föreningen - ränderna sitter i och det är svårt att inte få kratta och räfsa. Ha det fortsatt vårlikt och skönt.