Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

lördag 15 maj 2010

Allt om trädgård - a garden magazine

Jag har precis kommit hem från en minisemester i Skagen. Det var kallt och mulet men ändå helt underbart. Det kommer säkert några bilder och en liten rapport om resan så småningom...
När jag kom hem låg ett mail från min vän Lily med tips om att köpa Allt om trädgårds juninummer. Så det gjorde jag direkt förstås och där kunde jag läsa om Vintage Garden.

I have just arrived from a short vacation to the Danish fishing village Skagen. It was cold and cloudy all the time but still wonderful. I think there will be a report with some photos later on...
When I came home there was a mail from my friend Lily where she wrote that I should buy the latest issue of the garden magazine Allt om trädgård. So of course I did that and in the magazine I could read about the Vintage Garden.
Två bloggvänner är med och berättar om sina tankar kring Vintage Garden:
- Annie som i sin trädgård Annalunda odlar gammeldagsrosor och i sin butik med samma namn säljer grejorna som är vintage!
- Minna som på sin blogg Blomsterverkstad bjuder på de mest underbara foton med vintagekänsla - och som verkligen insprierar!

Two blogging friends are writing about their thoughts about the Vintage Garden:
- Annie who in her garden Annalunda is growing old fasioned roses and through her shop with the same name is selling Vintage stuff!
- Minna who on her blog Blomsterverkstad is showing the most beautiful photos with a true Vintage feeling - and she really inspires you!
Och se vem som också är nämnd: Poppins' Garden! Det står: Hittar prylarna som ger rätta känslan.

And look who also is mentioned: Poppins' Garden! It says: Finds the stuff that gives the right feeling.

7 kommentarer:

Madelief sa...

I am glad you had a lovely holiday! Looking forward to see your pictures. I have never been to Denmark, so maybe they will inspire me!

Congratulations on being mentioned in the magazine. It must be quite an honour! Wish we had such a beautiful garden magazine in Holland!

Happy sunday!

Lieve groet, Madelief

Moa sa...

Mysigt med lite Skagenbesök och att det var bra.. Tidningen har jag inte sett men ska titta efter den, två kändisar som man vet lite om.. kan det bli bättre.. ha det gott kramiz/moa

Lily´s nya... sa...

Välkomna hem :D

Det är ett härligt reportage!
Roligt att du är omnämnd :D

Kramar Lily

Signes vind sa...

Grattis - återigen utsedd till favoritblogg vilket du är såååå värd.
Keep up the good work :-))

Trolda sa...

Ja men nu är du ju snart en riktig RIKSKÄNDIS...!!! =D och tänk då att JAG "känner" dig...;-) =D Så härligt o roligt för dig käraste Poppins! Nu kom jag PRECIS från affären, så det får väl bli att ta en runda dit igen lite senare då =D Grattis till det fina omnämnandet!

Trolda - =D

Agneta sa...

Hej, Poppin!
Men så kul att Annie är med, visste jag inte. Väntar på paket fr. henne, återigen. Hon har alltid något "nödvändigt" som jag inte kan låta bli att köpa :-)) Gillar lite äldre ting.
Har förresten köpt några av dina fina kort av henne, kom jag på nu. Så det kan bli!

Ha det gott och lycka till med utbildningen!

Nu blir det den sista nattiskramen för denna gången ;-)
/Agneta

Annie - Annalunda sa...

Hej min vän!

Det var ett härligt reportage och visst är det roligt att få vara med. Jag såg minsann att du också var med...och det är ju såklart! Din blogg är fantastiskt fin, vacker och inspirerande! Stor kram Annie