Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

lördag 29 maj 2010

Spring in a cottage garden

Det här är muséekolonin i Landskrona. En liten oas som alltid står öppen för ett besök. Bakom grinden väntar en söt liten trädgård med gamla frukträd, odlingsland och rabatter. I stugan finns en liten utställning om kolonins och kolonirörelsens historia.
This is a museum for allotment gardens. It is a small cottage garden, open all day for the public. The garden has old fruit trees, a kitchen garden and flower borders. In the cottage you will find a smaller exhibition about the movement of allotment gardens.

 
Grannkolonin.
Next door allotment garden.
Nu har jag avslutat första delen av min coachutbildning och det är dags att öva på verkliga klienter. Det känns lite nervöst men mest ska det bli kul! Tanken är att jag så småningom ska använda metoden i mitt vanliga arbete.

Now the first step on my way to a coach is done and I will start to practise on real clients. I feel a bit nervous but mostly I think it will be fun! The idea is that I will use the method as a tool in my ordinary work.

8 kommentarer:

Lotta 8`) sa...

Åh! *ropar förtjust*, den koloniträdgården har jag sett! Vi var där i fjol och den är så fin! När vi var där hängde det tvätt ute på en lina, gamla skjortor och mammelucker och det var himla sött :)

Spännande med din utbildning, är det du som blir coachad eller skall du coacha andra? Ibland skulle jag vilja ha en coach som fick ordning på mig :)

Ha en fortsatt skön helg :)

Madelief sa...

That museum looks very pretty. All those blossoms!!! I did not know you were training to become a coach. Is it in your line of work? Wish you good luck!

Lieve groet, Madelief

NinaH sa...

Ljuvligt "museum"!

Anonym sa...

Den första bilden tar andan ur en. Där är så vackert! Det var några år sedan jag var där sist.

Ha det bra
Kram Lily

Tingeltangel sa...

Det låter spännande med coachutbildningen. Jag skulle behöva lite coachning känns det som.... Underbara bilder. Och tulpanerna i föregående inlägg!!! De tar andan ur en.

•lotta på solrum• sa...

håller med! väldigt gullig trädgård!

Trolda sa...

Underbara bilder från kolonien där - det är så vackert ute nu!!!=D Och så spännande med din utbildning och ditt praktiserande...går säkert alldeles galant! =D

Trolda - kramar =D

Madame C sa...

Åh, så vackra bilder. Tack för den här rundvandringen säger jag som inte hade möjlighet att åka runt och se så mycket vackert i helgen.
Ha det gott,
Charlotta