Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

onsdag 26 maj 2010

Good times for tulips

Vilka tulpantider det är! Jag tror aldrig att jag varit med om en sådan lång blomning. Det är bara att gå omkring och njuta. De här bilderna tog jag i söndags när jag var runt om i min lilla stad.
Den här veckan är lite omvälvande för mig. Min arbetsgivare har kostat på mig en coachutbildning som jag påbörjade i måndags. Detvar nog med skräckslagen förtjusning jag gick dit men nu är processen i full gång och det är jättespännande! Fast jag är helt utmattad när jag kommer hem på kvällarna.
 
These are good times for tulips! I have never experienced such long blooming period. I can just walk around and enjoy the lovely flowers. I photographed these tulips last Sunday when I took a stroll around my small home town.
This week is a bit groundbreaking for me. My employer is paying for an education as coach and I started it this Monday. I think I was both terrified and filled with expectations but now the process has started and it is very interesting! Although, I am exhausted every evening.
 

6 kommentarer:

Agneta sa...

Hej!
Tulpaner,tulpaner och återigen tulpaner visar du här. Denna så ljuvligt vackra och omtyckta blomma med variationer i all oändlighet.
Och så tacksam att fotografera och måla, inte minst.
En vacker bild är den med de gammalrosa/crèmevita som står så tätt, så det nästan ser ut som ett tyg. En färgkombination som jag tycker är behaglig för ögat.
Ljuvligt!
Kram, Agneta

Lena Celine sa...

Så utrolig nyedelig!!

Klemmer fra Lena

Madelief sa...

Lovely tulips. I especially like the white and pink ones! I don't have them in my garden, but I enjoy them have them in a vase on my table!

Lieve groet, Madelief

Lily´s nya... sa...

Vilken härlig blomsterprakt! Underbara färger!

Kram Lily

Karin A sa...

Underbara tulpanbilder! Visst är det härligt att vi får njuta av en lång tulpanblomning i år. :) Hoppas att utbildningen du går är bra... :)

Ha en fin helg!
Kram Karin

Trolda sa...

Ja visst är det en ljuvlig och lång tulpantid i år! De rosa är ju bara underbart vackra! Och så spännande med utbildning...det går säkert jättebra, så duktig som du är! =D Ha en härlig helg! =D

Trolda - godmorgon! =D