Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

lördag 1 maj 2010

Not perfect weather

Det är inte perfekt trädgårdsväder idag - sol och regn växlar hela tiden. Men det är ändå milt i luften och det har blivit grönt överallt. Jag är så glad över min fina förvaring i zink från Madam Stoltz, kan bara gå och titta på den hela tiden. Det får inte regna på den så jag tror jag tar in den igen i väntan på bättre väder...

Jag har flyttat omkring lite på bloggen och nu finns även mina sidor Gallery och Media samlade här. Du hittar dem under flikarna överst på sidan. Poppins' Garden - SHOP har fortfarande en egen sida och där pågår rea fram till 2 maj.

It is not perfect weather for gardening - sun and rain alternate all the time. But the air is warm and the nature has turned green. I am so happy for my lovely garden box in zink from Madam Stoltz. I can just keep looking at it all the time. I will not let it rain on it, so I think I will take it inside again while I am waiting for better weather...

I have made some changes on the blog and now the sites Gallery and Media are on this site. You will find them at the top of the page.

12 kommentarer:

Lusthuset sa...

Ja, du man har verkligen fått kryssa mellan skurarna. Det enda som tröstar mig är att gräsmattan har fått nytt liv...Hurra!! Jag har ändå suttit ute i växthuset och läst och hört regnet smattra mot rutorna, riktigt mysigt. En annan fördel ar ju att ogräset sitter lösare när det är blött så det är mer lättlukat...bra det med, men man får väl lugna sig tills det blir uppehållsväder. I samma stund som jag skriver detta så tittar faktiskt solen fram. Ha en skön söndag. Kram på dig!!

Lily´s nya... sa...

Det är lite märkligt väder, april har inte släppt taget riktigt än.

Fin låda från Madame Stoltz.
Jag hittade en i trä med 3 fack på varje sida om handtaget för ett tag sedan som jag är väldigt glad för. Den törs man inte ha ute på länge än :D
Jag gillar ditt nya utseende!
Kram Lily

Njut i din trädgård sa...

Den var verkligen ursnygg! Jag är så förtjust i zinkprodukter.

Annika Christensen sa...

Hej!
Nej fy sjutton för vädret..
Var ute i ösregnet är inte uppvärmd ännu...
Älska madame stolz saker, har precis köpt diskställ och en massa lådor. Snyggt i växthuset.
Fast den lådan missade jag tydligen.
Ha en skön söndag
Annika

Madelief sa...

I hope the weather in your country will improve soon, so that you can use that beautiful garden box!

Happy weekend!

Lieve groet, Madelief

Tingeltangel sa...

Jag förstår precis hur du känner med lådan. Vissa saker blir man lycklig av att se på. Lådan är jättefin och så praktiskt att samla ihop sina saker. Kram.

Julia C. sa...

I love your garden box in zink, I just prepare one watering can with the tools I need to clean up the pots and planters in the balconies, we are in autumm so plants need some help. Your box is lovely and I hope for better time in your country. Julia C. from Argentina

Trolda sa...

Förstår mycket väl att du är glad i din zinklåda med tillhörigheter =D Jätte-fin! och här har vädret varit UNDERBART idag, men igår var det betydligt sämre...Ha en fortsatt fin söndag!

Trolda - kramar =D

Lusthuset sa...

Hej igen. Jag skulle naturligtvis ha berättat var Fröken Noppan håller till, men de flesta bor ju inte här. Affären heter Fröken Noppans Trädgårdsstil. Hon finns på Sofieberg på Kungsörsgatan 4Öppettider onsdag till fredag 16-19lördag 10-15. Liten gullig butik.
Hoppas du hittar dit. Ha en bra vecka kära Poppins. Kram!

Karin A sa...

Vilken fin låda du har! Perfekt för sådant man måste har nära till hands i trädgården. Här var också lite lurigt väder igår men på kvällen klarnade det upp och idag har det varit ljuvligt! :) Hoppas ni också haft bättre väder idag...

Ha en härlig vecka!
Kramar Karin

♥ Hannele på Hisingen sa...

Soligt, men lite kallt i luften, härligt ändå att få vara ute.

Galtholmen sa...

Vad bra det blev med sidan. Var inne o spanade på de olika områdena. Så otroligt fina rosor. Slog mig att ingen av de rosor jag har i min trädgård fanns med... Men jag såg ju många som jag skulle vilja ha.
Vackra fotokort har du oxå. Riktigt romantiska o fulla med habegär.
Kram/
Ulrika